خیلی از ما در بخشایی از زندگی مون شرایطی رو تجربه می کنیم که در اون شرایط خود رو بدشانس ترین آدم روی زمین میفهمیم. این اتفاقات ناخوشایند و بدبیارانه اونقدر ادامه پیدا می کنن که فقط به این نتیجه می رسید که نفرین شدین. اما حالا خوبیش اینه در خیلی از موارد این بدبیاریا پایان پیدا میکنه. با این وجود افراد و خونواده هایی هستن که هیچ وقت نمی تونن از بدشانسی فرار کنن. این افراد اونقدر بدشانس هستن که بدشانسی و مصیبت اونا رو رها نمی کنه و در اینجور شرایطی که مصیبت یه خونواده بازم ادامه داره تنها چیزی که می تونه دلیل ماجرا بیان شه نفرین شدگیه.

در بسیاری ار موارد این بدبیاریا در نسلای متوالی یه خونواده ادامه پیدا میکنه. خونواده های بیشماری در سراسر دنیا وجود دارن که اونا رو نفرین شده می گن، که بعضی هم خونواده های مشهور و ثروتمندی هستن. در ادامه می خوایم شما رو با خونواده های سرشناس اما بدشانسی آشنا کنیم که بدبیاریای اونا واسه نسلا ادامه داشته.

۱- خاندان کندی

مطمئنا خونواده کندی نفرین شده ترین خونواده در سراسر دنیاس. از بدبیاریای این خونواده میشه به ورداشته شدن یه تیکه از مغز رزماری کندی اشاره کرد که در نتیجه اون توانایی راه رفتن و حرف زدن رو واسه همیشه از دست داد. جوزف پی کندی در حادثه انفجار هواپیما جون خود رو از دست داد.  هم اینکه جان اف کندی ترور شد و برادرش تد کندی هم تو یه حادثه هوایی بشدت زخمی گردید. علاوه بر این داداش  سرشناس دیگه این خونواده یعنی رابرت اف کندی هم ترور شده و دیوید ای کندی هم به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر درگذشت.

بسیاری این اتفاقات رو نتیجه نفرین شدن این خونواده می دونن و می گن که پدر این خونواده، جوزف کندی بزرگ در گذشته به یه خاخام یهودی بی احترامی کرده و اونم این خونواده رو نفرین کرد.
یه سریای دیگه هم می گن که کندی بزرگ به نازیا اسلحه می فروخت و وقتی یه شهر که ساکنان اون بیشترً یهودی و از قربانیان سیاستای حزب نازی بودن همه با هم اون و خونواده اش رو نفرین کردن و اینجوری خونواده کندی واسه همیشه نفرین شده و روی خوش ندیدند.

۲- خاندان گریمالدی

خونواده گریمالدی، خونواده بسیار بدشانسی بودن و این بار هم بسیاری دلیل اونو نفرین شدن خونواده می دونن. می گن که در قرن سیزدهم میلادی، شاهزاده راینر اول یه دختر قشنگتر رو ربوده و بهش تجاوز کرده. این زن در ادامه به یه جادوگر توانا تبدیل شده و خاندان گریمالدی رو واسه همیشه نفرین کرد.
حتی اگه خاندان گریمالدی در قرن سیزدهم نفرین شده باشن اما باید بدونین که بدبیاریای اونا تنها بعد از سال ۱۹۸۲ با مرگ پرنسس گریس تو یه حادثه بد اتومبیل شروع شد.

همه پرنسس استفانی، دختر پرنسس گریس رو مسئول اتفاق افتادن این تصادف می دونستن چون موقع تصادف ایشون در حال رانندن خودرو بود. در ادامه همه روابط عاشقانه پرنسس استفانی با شکست مواجه شد و در مورد کاری هم توفیق چندانی بدست نیاورد. پرنسس کارولین، آبجی بزرگ تر اونم در روابط عاشقانه اش دچار سرخوردگی شدیدی شد.
وقتی شاهزاده رینر، پدر استفانی و کارولین، از دنیا رفت مشخص شد که اون تنها یه درصد از ثروتش رو واسه اون  ها به جای گذاشته چون این دو در انتخاب همسر انتخابای نادرستی داشتن.

۳- خاندان سلطنتی نپال

می گن که بیشتر از ۲۰۰ سال پیش اولین شاه نپال، شاه پریثوی نارایان با یه راهبه به نام گوراکناث دیدار می کنه.
ایشون به راهب مقداری کشک میده و راهب هم پس از خوردن همه اونو بالا می آورد و به شاه میگه که اون چه اون بالا آورده رو بخوره و قاعدتاً شاه بیچاره هم این درخواست رو رد می کنه.
راهبه این موضوع رو توهین به خود دونسته و به اون میگه که در نتیجه این نافرمانی، حکومت خاندان اون پس از ۱۰ نسل از بین میره. پیش بینی گوراکناث در سال ۲۰۰۱ به واقعیت ملحق شد چون در این سال شاهزاده دیپندرا که از نسل نهم خونواده پادشاه های نپال بود قبل از خودکشی، پدر، مادر و هفت نفر دیگه از اعضای خونواده اش رو به قتل رساند.

نوشته دیگر :   بازیگران فیلم ارباب حلقه ها بعد از گذشت ۱۵ سال چگونه به نظر می رسند؟

بعضی گفتن که دلیل اون واسه این کار قبول نکردن عروس اون از طرف خونواده اش بوده.
شاهزاده دیپندرا سه روز در کما بود و در این سه روز به عنوان پادشاه نپال میشناختنش اما در آخر درگذشت و عمویش گیانندرا که از نسل دهم خاندان پادشاهی بود به جای اون نشست. اما در سال ۲۰۰۸ جکومت شاهنشاهی در این کشور ملغی گردیده و جمهوری دموکراتیک نپال شکل گرفت.

۴- خاندان راکفلر

خونواده راکفلر در واقع سرشناس ترین خاندان در تموم آمریکا به حساب میان. جون دی راکفلر موسس شرکت استاندارد اویل در سال ۱۸۷۰ بود که سهم زیادی در صنعتی کردن آمریکا داشت. اما اگه در اینترنت جستجو کنین مطمئنا میفهمید که بسیاری این خاندان رو شرورترین و منفورترین خاندان در تموم  تاریخ آمریکا می دونن. البته انگار این ادعاها هم پربیراه نبوده و این خونواده واقعاً نفرین شده.
در سال ۱۹۵۱، وینیفرد راکفلر خود و دو فرزندش رو به قتل رساند. در سال ۱۹۶۱ مایکل راکفلر در گینه نو بعد از از این رو به اونو شدن قایقش درگذشت.

جنازه اون هیچ وقت پیدا نشد و بسیاری می گن که جسد اون به وسیله آدم خوارهای منطقه خورده شده.
نلسون راکفلر، پدر مایکل هم یهو در سال ۱۹۶۹ درگذشت. برادرش جون راکفلر هم سال قبل از اون تو یه حادثه دلخراش رانندگی جون داد. ریچارد راکلفر، نوه جون دی راکفلر هم در سال ۲۰۱۴ تو یه حادثه هوایی جون باخت.

۵- خاندان لی

مرگ نابهنگام بروس لی و پسرش براندون لی باعث شد که بسیاری به تئوری پردازی در مورد دلیل مرگ اونا بپردازند. بعضی می گن که بروس لی و پسرش به وسیله مافیای چین یا استادان کونگ فو به قتل رسیدن. یه سریای دیگه هم می گن که این دو بر اثر یه نفرین خانوادگی با مرگ نابهنگام روبرو شدن. این دسته می گن که نفرین شدن خونواده لی از پدر بروس، لی هوی چون نشأت میگیره که با یه بازرگان چینی دچار مشکل شده و این بازرگان همه مردان خاندان اونو نفرین کرده. وقتی که اولین بچه پسر لی هوی چون و همسرش درگذشت این دو عزمشونو جزم کردن که بیشتر مراقب باشن.

به خاطر همین بروس لی رو در کودکی با نام سای فون که اسمی دخترانه س صدا می زدن اما به نظر می رسه این حقه هم بی فایده بوده و نتونست جون بروس لی رو نجات دهد.

۶- خاندان کوبرگ-کوهاری

می گن که در اروپای اوایل قرن نوزدهم یه راهب مجارستانی خونواده کوبرگ-کوهاری رو شدیدا نفرین کرده. این راهب داداش امریکوس نام داشته و در نفرین خود عنوان کرده که تقاص گناهان این خونواده از نسلای سوم و چهارم این خونواده گرفته شه.
اما شاید واسه شما باحال باشه بدونین که داداش امریکوس به چه دلیل اینجور نفرینی کرده. ً آنتوانت کوهاری یکی از بستگان داداش امریکوس بوه که با شاهزاده فردیناند کوبرگ ازدواج می کنه.
پدر آنتوانت اونقدر به این زوج جوون علاقه داشت که از امپراطور خواست شرایطی رو جفت و جور کنه که آنتوانت بتونه به عنوان یه دختر همه ثروت خاندان کوهاری رو به ارث ببره. در آخر خیلی از اعضای خاندان کوبرگ-کوهاری به دلیل بیماریایی مانند هموفیلی و تیفوس جون باختن و بسیاری دیگه هم در به دنیا آوردن بچه پسر ناموفق بودن.

نوشته دیگر :   ختنه دختران: چالش جدی یونیسف در سال ۲۰۱۷

۷- خاندان وون اریک

خونواده وون اریک «کندیای دنیای کشتی» لقب گرفتن. مرد اول این خاندان، فریتز وون اریک یه کشتی گیر افسانه ای بود که بیشتر از ۴۰ عنوان قهرمانی رو در اختیار داشت. با این وجود زندگی خانوادگی اون برخلاف زندگی حرفه ایش یه شکست مطلق و اسفبار بود. در سال ۱۹۵۹، پسر هفت ساله اریک به دلیل برق گرفتگی جون داد. در سال ۱۹۷۸، پسر دیگه اریک، دیوید، هم دختر تازه متولد شده اش رو تنها چند ساعت پس از بدنیا اومدن از دست داد.

در سال ۱۹۸۴، دیوید تو یه تور حرفه ای در ژاپن درگذشت. یه سال بعد، مایک، پسر دیگه اریک، یهو دچار تب شدید شد و وقتی به بیمارستان منتقل گردید مشخص شده که دچار آسیب مغزی شده.
اینجوری ایشون بشدت دپرس شده و واسه تموم عمر به مصرف داروهای خاص روی آورد. در سال ۱۹۹۱، کریس، کوچیک ترین پسر اریک خودکشی کرد و دو سال بعد هم پسر دیگه اریک، کری، هم راه داداش خودشو در پیش گرفت. آخرسر در سال ۱۹۹۷، فریتز وون اریک به دلیل مریضی سرطان درگذشت.

۸- خاندان هاپسبرگ

خونواده هاپسبرگ تو یه برهه وقتی پرقدرت ترین و موفق ترین خاندان پادشاهی در اروپا به حساب می رفت اما مانند دیگه خونواده های سرشناس، این خونواده هم نتونست مانع از اتفاقات ناخوشایند در درون خود شه.
بسیاری می گن که خاندان هاپسبرگ پس از این که همه کلاغای یه خونواده رو نابود کردن به وسیله خونواده نامبرده نفرین شدن. کمی بعد از این حادثه اعضای خاندان هاپسبرگ شروع به مردن کرده و این وسط کلاغای افسانه ای به نام «تورنفالکن» دیده شدن. اما شاید خاندان هاپسبرگ گرفتار دو نفرین شدن نه یکی!

می گن که کنتس کارولی بعد از این که پسرش به دلیل عضویت در گروهی از شورشیان که علیه خونواده هاپسبرگا شورش کرده بودن به قتل رسید، فرانسیس جوزف هاپسبرگ رو نفرین کرده. البته مطمئنا باید فرانسیس جوزف رو یه بدشانس مطلق دونست. هر چند خود اون از یه ترور جون سالم بدر برد اما همسرش در این اتفاق جون باخت و در ادامه هم پسرش خودکشی کرد.
بسیاری دیگه از خاندان هاپسبرگ هم یا کشته شده یا شدیدا مورد شکنجه قرار گرفته و یا دیوونه شدن.