آخرین فصل پخش شده از سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) ما رو شوکه شده (به خاطر فرو ریختن دیوار بزرگ)، وحشت زده (به خاطر اژدهای پادشاه شب) و کنجکاو (به خاطر داستان عاشقانه جون اسنو و دینریس تارگرین و هم اینکه نقشه برن استارک)  رها کرد اما همه اینا در برابر یه نگرانی بزرگ تر اهمیت بسیار کمتری دارن. خبر بد این که فصل بعدی سریال آخرین فصل اون میشه و تا آخر این همه داستان باور نکردنی و عجیب تنها ۶ قسمت باقی مونده که در سال ۲۰۱۹ پخش می شه.

اما پس از پایان فصل هفتم که خیلی از پایان پیدا کردن داستان این سریال مهیج و پرطرفدار در آینده ای نزدیک ناامید و نگران شده بودن زمزمه هایی از شروع «بازی تاج و تخت» های جدید به گوش رسید طوری که سازندگان سریال اعلام کردن اسپین آفایی از این سریال ساخته می شه.
در ادامه این مطلب هر اون چیزی که در مورد دنباله های این سریال باید بدونین رو به شما میگیم.

۱- این سریالا به معنا و معنی عادی اسپین آفی نیستن

به گفته سازندگان این سریال، نباید منتظر داستانایی در ادامه اتفاقات فعلی سریال بود. یعنی بازیگران فعلی سریال در هیچ کدوم از اسپین آفا حضور ندارن و به کسایی که منتظر ادامه ماجراهای هفت قلمرو بعد از تموم شدن فصل هشتم هستن باید بگیم که منتظر همچین چیزی نباشن.

۲- همه اسپین آفا در واقع به قبل از شروع اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» می پردازن

به گفته سازندگان دستکم در شرایط الان قرار نیس هیچ کدوم از شخصیتای الان سریال در اسپین آفا نقشی داشته باشن و شاید بعضی از اسپین آفا اصلً ارتباطی به دنیای وستروس نداشته و اتفاقات اونا در خارج از این قلمرو اتفاق بیفته.

۳- هیچ کدوم از اسپین آفا به دوران شورش شاه رابرت نخوان پرداخت

رمز و راز دور شخصیت جون اسنو و درگیریای کلی سریال رو میشه نشأت گرفته از دوران شورش شاه رابرت دونست؛ شورشی که با گردن زدن ریکارد استارک به وسیله پادشاه دیوونه و آیریس شروع شد و با بدست بیاری حکومت به وسیله رابرت برثیون تموم شد.
در هر کدوم از فصلای این سریال بدون استثنا به این اتفاق و گذشته اشاره شده اما سازندگان سریال هر گونه حضور ند استارک و رابرت برثیون رو و یا پرداختن به داستان اونا مستقیما در این سریالای اسپین اف رو رد کردن.

نوشته دیگر :   جدید ترین فرصت های بورسیه در کانادا، ژاپن و سنگاپور

۴- خبری از «داستانای دانک و اِگ» هم نیس

از همون شروع پخش سریال «بازی تاج و تخت» گمانه زنیایی وجود داشت مبنی بر این که اسپین آفی براساس رمان «داستانای دانک و اگ» (Tales of Dunk and Egg) (دانک یه شوالیه بسیار شجاعه و اِگ هم دستیار اونه که بعدا به ایگان تارگرین تبدیل می شه) که داستان اون ۹۰ سال قبل از داستان اصلی سریال اتفاق می افته ساخته می شه.
اما جورج آر آر مارتین خود گفته که نباید به این زودیا منتظر سریالی برگرفته از این داستان باشیم. ایشون گفته وقتی سریالی از روی این رمان میسازه که همه داستانای موجود در ذهنش در مورد این شخصیتا رو به رشته تحریر درآورده باشه و هنوز با اون زمان فاصله زیادی هست.

۵- نویسنده احتمالی این اسپین آفا تقریبا مشخص شده

در حالی که جورج آر آر مارتین و مدیران کمپاین اچ بی اُ در مورد عناوین اسپین آفای احتمالی چیزی نگفته ان اما اسم نویسندگان مشهور هالیوودی که واسه نوشتن سناریو این اسپین آفا استخدام می شن مشخص شده: مک بورنشتین (کونگ:جزیره جمجمه، گودزیلا)، جین گلدمن (کینگزمن:سرویس مخفی، مردان ایکس: درجه یه)، برایان هلگلند (داستان یه پادشاه، لس آنجلس پنهونی) و کارلی وری (مردان دیوونه).

۶- جین گولدمن میگه که سریال اون از کتابا نشأت میگیره

جین گولدمن در مصاحبه ای اعتراف کرده که به عنوان یه طرفدار ایشون می خواد تیکه ای از داستان کتابای مارتین رو گرفته و اونو توضیح و گسترش بده. ایشون گفت که خود هم داستانای مارتین رو خونده و هم سریال رو تماشا کرده و ایده هایی تو ذهن خود داره که با الهام از نوشته های مارتین به اونا بال و پر میده.

نوشته دیگر :   ۷ نکته حیاتی برای آموزش سگ تان از زبان نیروهای ویژه آموزش سگ های نظامی بمب یاب

۷- بعد از اعلام اولیه یه نویسنده و یه سریال دیگه هم اضافه شد

برایان کاگمن که نویسندگی خیلی از قسمتای فصول اول سریال رو رو دوش داشت با ایده پنجمی وارد گود شده و خود نویسندگی اسپین اف پنجم رو رو دوش داره که جدا از هم از چهار اسپین آف دیگه میشه.

۸- جی آر آر مارتین در پیشرفت دنیای رمانای خود حضور بسیار فعالی داره

مارتین میگه:” در واقع من با همه چهار [حالا پنج] نویسنده انتخاب شده در حال همکاری هستم. هر کدوم از اونا اینجا در سانتا فه به دیدن من اومده و بعضی حتی بیشتر از یه بار پیش من اومده ان و روزای متوالی در مورد ایده های اونا، گذشته وستروس، دنیای بالاتر از اون، جزییات فراوون موجود در دنیای یخ و آتیش و سرزمینای یخ و آتیش  سخن گفتیم. اونا همه استعدادهای فوق العاده ای هستن و من از همکاری با اونا حیرت زده شده ام. در بین این ملاقاتا، از طیق تلفن، پیام کوتاه و ایمیل با اونا در تماس بوده و توقع دارم در ادامه هم رفت و آمدهای زیادی داشته باشیم.

۹- هر کدوم از این اسپین آفا دستکم یه سال بعد از تموم شدن پخش فصل هشتم منتشر می شن

کیسی بلویز، مدیر برنامه ریزی شبکه اچ بی اُ تو یه کنفرانس خبری در سال ۲۰۱۷ به خبرنگاران اینجور گفت: اولویت شماره یه ما در این شرایط فصل پایانی «بازی تاج و تخت» است. من نمی خوام با اسپین آف یا هر چیز دیگری که توجه ما رو از این فصل دور کنه کاری بکنم”.