فرودگاه بین المللی دوبی آمار مربوط به مسافران خود در سال ۲۰۱۷ رو منتشر کرده که تایید می کنه این فرودگاه بازم رتبه اول شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی جهان رو در اختیار داره.
در طول سال گذشته بیشتر از ۸۸٫۲ میلیون مسافر از این فرودگاه واسه ورود و خروج استفاده کردن که نسبت به رقم ۸۳٫۶ میلیونی خود در سال ۲۰۱۶ افزایش زیادی رو نشون میده. پل گریفیث، رییس فرودگاه دوبی گفته که توقع داره تعداد مسافران این فرودگاه در آخر سال ۲۰۱۸ از مرز ۹۰٫۳ میلیون نفر هم عبور کنه.

فرودگاه بین المللی دوبی اول فرودگاه هیثرو لندن رو که در سال ۲۰۱۴ عنوان شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان رو در اختیار داشت پشت سر گذشته و در ۳ سال گذشته همیشه این عنوان رو در اختیار داشته.
در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با بقیه فرودگاه های بین المللی جهان که شلوغ ترین فرودگاه ها نام گرفتن آشنا کنیم.

فرودگاه هیثرو لندن

فرودگاه بین المللی شماره یه قبلی جهان حالا چند سالیه که به رتبه دوم نزول کرده و فاصله زیادی واسه رسیدن دوباره به تاج قدرت داره.
در سال ۲۰۱۶ در حدود ۷۶ میلیون مسافر بین المللی از این فرودگاه واسه سفرهای خود استفاده کرده بودن که نسبت به سال قبل از اون یه درصد افزایش رو نشون می داد. در مورد پروازهای داخلی و خارجی به صورت ترکیبی هم این فرودگاه عنوان هفتمین فرودکاه شلوغ دنیا رو در اختیار داره.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی هنک گنک با استقبال از ۷۰ میلیون مسافر بین المللی در سال ۲۰۱۶، و با رشدی ۳ درصدی در این اندازه فاصله زیادی با فرودگاه هیثرو نداشته و در رتبه سوم شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی سال ۲۰۱۷ قرار گرفته. روی هم رفته (مسافرت داخلی و بین المللی) این فرودگاه رتبه هشتم شلوغ ترین فرودگاه جهان رو در اختیار داره.

نوشته دیگر :   قابلیت‌های کاربردی اسنپ که از آن‌ها بی‌خبرید

فرودگاه شیفول آمستردام

واسه فرودگاهی که تنها یه ترمینال داشته و هرساله فقط می تونه ۵۰۰٫۰۰۰ پرواز داشته باشه این رتبه واسه فرودگاه شیفول آمستردام خیلی با اهمیته. این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ و پرتردد در اروپا، چهارمین فرودگاه در سطح جهانی واسه پروازهای بین المللی و دوازدهمین فرودگاه در کل پروازهای داخلی و خارجی در سطح دنیاس. در سال۲۰۱۶ بیشتر از ۶۴ میلیون مسافر واسه پروازهای بین المللی از این فرودگاه استفاده کردن که نسبت به سال قبل از اون ۹ درصد افزایش رو نشون میده.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

بزرگترین فرودگاه بین المللی فرانسه با ۶۶ میلیون مسافر بین المللی در سال ۲۰۱۶ تونسته در رتبه پنجم شلوغ ترین فرودگاه های جهان در مورد پروازهای بین المللی قرار بگیره.
در سطح کلی هم این فرودگاه رتبه دهمین فرودگاه شلوغ دنیا در کل پروازهای داخلی و خارجی رو داره.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور در سال گذشته و واسه پنجمین سال متوالی عنوان بهترین فرودگاه جهان رو به خود اختصاص داد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ پذیرای بیشتر از ۵۹ میلیون مسافر بین المللی بوده.
با در دست داشتن رتبه ششم فرودگاه های شلوغ جهان در مورد پروازهای بین المللی، فرودگاه چانگی سنگاپور، در بخش پروازهای داخلی و خارجی رتبه هفدهمین فرودگاه پررفت و اومد جهان رو در دست داره.

فرودگاه بین المللی اینچئون سئول

در حالی که فرودگاه بین المللی سئول رتبه بیستمین فرودگاه شلوغ جهان در مورد پروازهای داخلی و خارجی رو به خود اختصاص داده اما با پذیرایی از ۵۸ میلیون مسافر بین المللی تونسته رتبه هفتم شلوغ ترین فرودگاه جهان در میدون پروازهای بین الملی رو بدست آورد. آمار مربوط به سال ۲۰۱۶ نشون میده که تعداد مسافران بین المللی که این فرودگاه رو واسه مسافرتای خود انتخاب کردن نسبت به سال ۲۰۱۵ بیشتر از ۱۷ درصد افزایش داشتن.

نوشته دیگر :   مغز راننده‌های تاکسی با بقیه مردم فرق دارد؛ با عجایب شگفت‌انگیز مغز آشنا شوید

فرودگاه فرانکفورت

هر چند این فرودگاه نسبت به فرودگاه سئول در کل مسافران بیشتری داره اما مسافران بین المللی که از این فرودگاه استفاده کردن نسبت به فرودگاه کره ای کمتره. این فرودگاه در کل در سال ۲۰۱۶ پذیرای ۶۱ میلیون مسافر بوده که اونو در رتبه سیزدهمین فرودگاه شلوغ دنیا در کل قرار میده.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک

این فرودگاه تایلندی با پذیرایی از ۴۵ میلیون مسافر بین المللی در سال ۲۰۱۶ نتونست در گروه ۲۰ فرودگاه شلوغ دنیا در مورد پروازهای داخلی و خارجی قرار داشته باشه. اما به دلیل بالا بودن تعداد مسافران بین المللی تونسته رتبه نهم پر رفت و آمدترین فرودگاه های بین المللی جهان رو در این مورد به خود اختصاص بده.

فرودگاه بین المللی تائویوان تایپه

قرودگاه بین المللی تائویوان تایپه با پذیرایی از ۴۲ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ تونسته در این رتبه بندی در مقام دهم شلوغ ترین فرودگاه های جهان در بخش پروازهای بین المللی قرار گیرد. تعداد مسافران این فرودگاه نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰ درصد بالا رفته.

با بهترین هتلای فرودگاهی جهان آشنا شید

بزرگ ترین ترمینال فرودگاهی جهان در سال ۲۰۱۹ در پکن گشایش پیدا می کنه

«پروژه باند بی انتها»؛ روزی تماشاگر به کار گیری فرودگاه های دایره وار هستیم؟

با عجیب ترین، زیباترین و سخت ترین فرودگاه های جهان واسه فرود اومدن آشنا شید