ایوانکا ترامپ و شوهرش، جرد کوشنر، نزدیک به ۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه دارن. هر دوی اونا از خونواده های موفق در میدون ساخت و ساز و فروش املاک از نیویورک سیتی میان و از وقتی که در واشنگتن دی سی اقامت کردن با خونهای قشنگتر و عادات باحال خود بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفتن. هر چند نقش اونا به عنوان مشاوران کاخ سفید و دونالد ترامپ، هیچ دستمزدی واسه اونا به دنبال نداره اما براساس گزارشا، این زن و شوهر موفق در سال میلادی گذشته دستکم ۸۳ میلیون دلار درآمد داشتن.

براساس گزارشای مالی منابع رسمی و معتبر، ثروت ایوانکا ترامپ به ۳۰۰ میلیون دلار و داراییای شوهرش به ۸۰۰ میلیون دلار بالغ می شه.
در خارج از کاخ سفید، این دو فعالیتای اقتصادی مختلفی دارن. ثروت جرد کوشنر بیشترً از مقام ارشدش در کار و کاسبی خانوادگی ساخت و ساز و خرید و فروش املاک از راه مجموعه شرکتای کوشنر بدست میاد که تو یه دهه گذشته قرارداده هایی به ارزش بیشتر از ۷ میلیارد دلار به ثبت رسونده ان.

کوشنر در سال ۲۰۰۶ روزنامه The New York Observer رو به قیمت ۱۰ میلیون دلار خرید. براساس یکی از کارکنان این روزنامه، چارلز کوشنر، پدر جرد، نسخه ای از این روزنامه رو به عنوان هدیه فارغ التحصیلی واسه پسرش خریده بود. یکی از اصلی ترین بخشای سرمایه گذاری جرد کوشنر تو یه پلتفرم سرمایه گذاری املاکه که Cadre نام داشته و داداش اون، جاشوا، هم در اون سهیمه. براساس اسناد مالی ارائه شده به وسیله برادران کوشنر، این شرکت حالا دستکم ۲۵ میلیون دلار ارزش داره.

ایوانکا هم شرکت ساخت و ساز خانوادگی اش رو پس از اینکه پدرش به عنوان رییس جمهور قسم خورد ترک کرده و به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ در کاخ سفید مشغول به کار شد.
ایوانکا پس از ترک این شرکت خانوادگی ۲ میلیون دلار به عنوان حق خدمت گرفت که پس از ادای قسم پدرش به اون پرداخت شد.
شرکت که امور تجاری و اقتصادی ایوانکا رو مدیریت می کنه در سال گذشته بیشتر از ۵ میلیون دلار سود عاید دختر اول آمریکا کرده.

نوشته دیگر :   با خانواده های مشهور اما نفرین شده در طول تاریخ آشنا شوید [قسمت اول]

در ماه جولای گذشته بود که ایوانکا ترامپ اعلام کرد خط تولید مد و فشن خود رو پس از ۷ سال فعالیت به دلیل تمرکز کردن روی کارش در کاخ سفید تعطیل می کنه.
البته قبل از اون تعدادی از خرده فروشان بزرگ به کار گیری برند ایوانکا رو متوقف کرده بودن. در سال ۲۰۱۷، ایوانکا به خاطر سهامی که در هتل بین المللی ترامپ داشت، نزدیک به ۳٫۹ میلیون دلار سود گرفت.

علاوه بر این، ایونکا ترامپ به خاطر نوشتن کتاب سومش با عنوان «زنائی که کار می کنن» (Women Who Work) هم مبلغ ۲۸۹٫۳۰۰ دلار از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس گرفت. بعد از حاشیه هایی که در مورد این کتاب ایجاد شد، ایوانکا اعلام کرد که سهم باقیمونده از حق چاپ این کتاب رو به بنیادهای خیریه اهدا کرده. روی هم رفته، ایوانکا در سال ۲۰۱۷ دستکم ۱۲ میلیون دلار درآمد خالص داشته.

در بخش هزینه ها هم ایوانکا ترامپ و شوهرش هر ماه مبلغ ۱۵٫۰۰۰ دلار واسه اجاره یه خونه ۷٫۰۰۰ فوت مربعی در منطقه کالوراما در شمال غربی واشنگتن دی سی هزینه می کنن. جف بیزوس، مدیر عامل و صاحب شرکت آمازون و باراک اوباما و همسرش هم در این محله قشنگتر سکونت دارن. قبل از اقامت در واشنگتن دی سی، اقامتگاه اصلی ایوانکا و جرد یه پنتهاوس ۴ خوابه در ساختمون Trump Park Avenue بود که انتظار میره پس از پایان کار در کاخ سفید، دوباره اقامتگاه ایوانکا و شوهرش باشه.

اسناد مالی نشون میده که کلکسیون هنری این زوج بیشتر از ۲۵ میلیون دلار ارزش داره.
قسمت بزرگی از این مجموعه به آثاری از هنرمندان جوون و بااستعداد تعلق داره که تصاویری از اونا از راه رسانه های اجتماعی ایوانکا به نمایش در میاد.

نوشته دیگر :   لیموترش می‌تواند شخصیت شمارا برملا کند

به عنوان عضوی از خونواده اول آمریکا، آرابلا، دختر بزرگ تر این زوج به مدرسه یهودی واشنگتن میره که شهریه هرساله اون واسه کودکان از پیش مهد کودکی تا کلاس پنجم ۲۶٫۱۰۰ دلار برآورد شده.
ایوانکا ترامپ چندین بار به خاطر پوشیدن لباسا و جواهرات گرانقیمت با اعتراضات و انتقاداتی روبرو شده.
اون و شوهرش به اسکی کردن در تعطیلات علاقه شدیدی داشته و حضور اونا در تفرجگاهای زمستونی آمریکا و کانادا با انتقاداتی به دلیل مسائل امنیتی روبرو شده.

از اون جایی که ایوانکا ترامپ دختر اول آمریکا س در همه سفرهایش تیم امنیتی کاخ سفید اونو همراهی می کنن. سفر اونا به هتلی باشکوه در جمهوری دومینیکن در سال ۲۰۱۷، هزینه ای ۵۸٫۰۰۰ دلاری در بخش مراقبتای امنیتی رو به دنبال داشت. البته اونا هزینه اقامت در هتل رو خودشون پرداخت کردن. در آگوست ۲۰۱۷ هم  هزینه تیم امنیتی همراه ایوانکا و کوشنر در سفر دو روزه به تفرجگاهی در ورمونت نزدیک به ۱۴٫۰۰۰ دلار برآورد شد که از جیب مالیات دهندگان پرداخت می شه.
این زوج سرشناس سیاسی از اول تولد آدمای ثروتمندی بوده و زندگی شاهانه ای داشتن و انگار این سبک زندگی رو به سه بچه خود هم انتقال میدن.