کلمبو، شهری در کشور سریلانکا، سرزمین چای و فیل و لبخنده. بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سریلانکا بوده و در کرانه غربی جزیره و نزدیک پایتخت قرار داره. واسه سفر به این شهر با وجود فرودگاه بین‌المللی اون که پروازهایی منظم به خیلی از کشورای آسیایی و اروپایی داره، مشکلی وجود نداره. فرودگاه از شهر چیزی حدود نیم ساعت فاصله داشته و با اتوبوس یا تاکسی‌های فرودگاه می‌توان به مرکز شهر اومد.

سریلانکا، کشوری کمتر شناخته شده و پیشرفت نیافته در جنوب شرق قاره قدیمی بوده که گر چه فرصتای گردشگری و طبیعت گردی فوق العاده با مناظر چشم نواز و باور نکردنی داره، اما اونطور که شایسته این منطقه توریستی آسیا هستش، مهم دونسته نشده و ارزش سفر کردن ارزون رو به خصوص واسه کوله پشتی گرده ها داره.

عمارتای به جا مونده از دوران استعمار بریتانیا و فرانسه در تاریخ و فرهنگ کلمبو میشه دید. بازارهای محلی اون مثل کازابلانکا، شما رو با دنیای سنت و مدرنیسم آشنا میکنه که راه حل خوبی واسه شناخت سبک زندگی جذاب مردمون این خطه از کره زمینه. امروزه، کلمبو با کلمبو قرن بیستم خیلی فرق می کنه.
نگارخانها و پاساژها و هتلای  شیک، فقط بخشی از واقعیتای کلمبوه که در گفتار امروز به طور خلاصه دربارش صحبت می کنیم.
با کلمبو گردی ما همراه باشین.

 

سریلانکا گردی با زوج جوون ماجراجو

 

وضعیت آب و‌ هوایی کلمبو سریلانکا

وضعیت آب و هوا این شهر، تقریبا مثل خیلی از کشورای  جنوب شرق  آسیا مثل کوالالامپور و بانکوکه. آب و هوا تقریبا معتدله و از اوایل فروردین تا اواخر خرداد، دما تا ۳۵ درجه سانتیگراد زیاد می شه.
درفصل بارانای  موسمی از تیر ماه تا اواخر مهرماه، تماشاگر هوای بارانی و خنک در این منطقه هستیم.
جزییات بیشتر رو در weather.com  جستجو کنین که پیش بینی آب و هوایی خیلی از نقاط جهان از جمله کلبمو رو بهتون میده.

 

بهترین زمان سفر به کلمبو سریلانکا

 

بعضی از گردشگران، همیشه به دنبال بهترین زمان سفر به نقاط جور واجور جهان هستن. در حالی که این روش باعث می شه تا شما، زیباییای طبیعت و فرصتای گردشگری و کارناوال گردی و جشنواره گردی و گالری گردی و خرید رو در زمانای جور واجور در کشور مقصد از دست بدین. اگه فقط بخوایم جهانگردی در تابستون بکنیم یا کریسمس یا نوروز، رویدادها و برنامه های زیادی رو در کشورای جور واجور جهان از دست میدیم. پس واسه سفر هیجان انگیز، پذیرش هوای  کمی سرد و گرم هم خالی از لطف نیس.
از اونجایی که کلمبو آب و هوای تقریبا برابری داره، در تموم طول سال می‌تونید واسه سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنین و هیچ محدودیتی دارین. البته غیر از فصل‌های باران‌ های موسمی که بین ژوئن تا سپتامبر به بالاترین درجه خود می‌رسد. در بقیه روزای سال، آب و هوا به طور کامل مطبوع و واسه سفر مناسبه.

نوشته دیگر :   هر آن چه که در مورد اسپین آف های سریال «بازی تاج و تخت» باید بدانید

 

هزینه اماکن اقامتی

 

اگه بخواین با کمترین هزینه در سریلانکا اقامت کنین، واسه اقامت در مسافرخانه‌های معمولی باید بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ روپیه بپردازید. هزینه‌ی اتاق دوتخته در هتل خوب و میان‌رده بین ۴۵۰۰ تا ۱۲ هزار روپیه س. واسه اقامت در هتل‌های لوکس و باشکوه باید بیشتر از ۱۲ هزار روپیه بپردازید. البته این رقم در ایام کم مسافر، کم میشه. همونجوریکه میدونید، واسه  رزرو مکانای اقامتی در کلمبو، می تونین از خدمات سایتای رزرواسیون آنلاین معتبر  جهان از جمله: سایت بوکنیگ  یا همون booking.com  یا expedia.com یا Hotels.com  استفاده کنین. البته سایت هاستل ورلد هم فرصتای اقامت ارزون در کلمبو رو در اختیار هاستل  گرده ها قرار میده.

 

هزینه غذا در کلمبو

 

کم‌ هزینه‌ترین غذایی که می‌تونید در سریلانکا بخورین، برنج و کاریه که بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ روپیه قیمت داره.
وعده‌های غذایی در رستوران‌های معمولی و هتل‌ها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ روپیه قیمت دارن. اگه بخواین در رستوران‌های لوکس غذا بخورین باید بیشتر از ۳۰۰۰ روپیه هزینه کنین. البته غذا در کلبو ارزانه و متریال واسه  پخت و پز با قیمتای خوبی در اختیار  گردشگران قرار داره.  اگه به این شهر دیدنی رفتید، از غذاهای محلی در کافه  های دنج و رستورانای معمولی استفاده کنین.

هزینه حمل و نقل عمومی

اگه بخواین از اتوبوس به عنوان وسیله‌ی نقلیه استفاده کنین، هزینه‌ی روزانه‌ی شما در حدود چهارصد روپیه می‌شه. اگه بخواین دوچرخه کرایه کنین، از قطار استفاده کنین یا بعضی روزا ماشین سواری بگیرین، هزینه‌ی روزانه‌ی اون حدودا سه  هزار روپیه می‌شه. اگه بخواین هر روز از ماشین سواری استفاده کنین، روزانه پنج هزار روپیه باید بپردازید. این رقم  ها در  فصول  جور واجور متفاوت میشه و واسه کسب  اطلاعات بیشتر به سایت اداره گردشگری کلمبو مراجعه کنین.

نوشته دیگر :   جی پی اس گارمین

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در سریلانکا هم  مثل هندوستان و سنگاپور، سه چرخه موتوری در دسترس شما هستش.
اینا واسه هر  کیلومتر، بین  ۳۰ تا ۵۰ روپیه دریافت می کنن که واسه روزهایی که هوا خیلی گرم نیس، مناسب میشه. در شهر کلمبو، توک توک بهترین و راحت‌ترین روش واسه گشت و‌ گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های جور واجور در مدت زمان کوتاهه. اگه قادر  نیستن به هر دلیلی از توک توک استفاده کنین، اتوبوس رو در نظر بگیرین. هزینه‌ی اون‌ها واسه مسیرهای سه تا چهار کیلومتری در حدود ۲۰ روپیه س. اگه بار زیاد و چمدون‌های بزرگ داشته باشین، باید واسه اونم هزینه جداگونه بپردازید.

مقصدهای  گردشگری  کلمبو  به روایت  تصویر

اگه تجربه کلمبو گردی دارین، تجربه های خود رو کامنت کرده و تصاویرتان رو از راه کانالای ما در شبکه های  اجتماعی بفرستین. کلمبو رو در هشتگ سریلانکا در اینستاگرام دنبال کنین. اگه قصد سفر به سریلانکا داشتین، از اطلاعات  سایت سمی گردشگری این کشور استفاده کنین. خدمات تریپ ادوایزریا و لونلی پلنتی ها هم یادتون نره.