بازنشستگی واسه آدمایی که اجل به اونا مهلت داده تا این دوران رو تجربه کنن، بخشی از زندگیه که شرایط و شرایط خاص خود رو می خواد. بازنشستها علاقمند به زندگی آروم و بی نگرانی به همراه آشنایان و دوستان هستن و بخشی از زمان خود رو به سفر و گردش در شهر و کشور و حتی مناطقی در بیرون مرز کشور می گذرونن. فرق سفر بازنشستگان با بقیه اقشار جامعه به خصوص جوانان اون هستش که در این سن، مقصدهای گردشگری و تفریحی، جذابیتای هیجان انگیزی که جوانان به دنبال اون هستن رو معمولا نداشته و انتخابا هدف دار و علمی تر میشه. این انتخابا تا حد زیادی به سابقه کار و علاقمندیا و تجارب بازنشستگان رابطه پیدا میکنه.

مثلا بازنشسته ای که عمری در مورد نقاشی و مجسمه سازی کار کرده و قصد اروپا گردی داشته باشه، چه جایی بهتر از وین اتریش و فلورانس ایتالیا! در واقع گزینه های بازنشستگان واسه سفر و تفریح، طیف  بزرگی از مقصدهای گردشگری رو شامل می شه که شاید هیچ وقت در فهرست ۲۰ اولویت گردشگری نوجوانان و جوانان قرار نگیره. به هر حال باید این امکان رو درست کرد تا بازنشستگان در گذران این دوران، از  فرصتای گردشگری و تفریحی داخل و بیرون مرز کشور استفاده کنن. توجه کنین که گردشگری بازنشستگان، می تونه تبلیغ غیر مستقیم عالی و حرفه ای واسه مقصدهای گردشگری  کشورای جور واجور جهان باشه و بخاطر این سازمان گردشگری کشور می تونه تورهای مختص گردشگران بازنشسته خارجی رو واسه سفر به نقاط تاریخی و دیدنی ۳۱ استان کشور ترتیب دهد.

به هر حال، یکی از پرتالایی که همیشه با استقبال گردشگران به خصوص بازنشستها و افراد سن بالا واسه آشنایی با ظرفیتای توریستی جهان مواجه می شه، سایت تریپ ادوایزره که صدها میلیون کاربر، میلیونا مقصد گردشگری و شکم گردی و تفریحی و طبیعت گردی و اقامتی رو در صدها کشور جهان معرفی کردن. بخشی از بازنشستگان جهان واسه انتخاب راه حرکت، از پیشنهادای تریپ ادوایزریا استفاده میکنن. اگه تا کنون از این سایت  مهم که شبکه اجتماعی گردشگری معروفیه استفاده نکردید، حتما از خدمات رایگان اون استفاده کنین.

علاوه بر  این، سایت اینترنشنال لیوینگ، یکی از مراجع خوب واسه باخبر شدن از فرصتای توریستی و تفریحی در هزاران شهر دنیا بوده که در گزارش گذشته خود، فهرست ۶ مقصد پیشنهادی برتر واسه گذران دوران بازنشستگی رو معرفی کرده. هر چند شاید واسه بیشتر بازنشستگان کشور، سفر به این نقاط، کمی دور از ذهن باشه، اما به هر حال آشنایی با این مناطق که براساس نظرات کارشناسی و تحلیلا و نظر سنجی کاربران این درگاه حاصل شده، خالی از لطف نیس.

به امید اینکه گردشگری بازنشستگان در ایران و تعیین مقصدهای گردشگری مختص بازنشستگان در سراسر کشور رونق  یافته و ما بتونیم واسه افزایش بهداشت و سلامت و به کار گیری تجارب کهنسالان عزیز و دوست داشتنی سراسر کشور، از صنعت گردشگری واسه توان افزایی این قشر مهم جامعه استفاده کنیم.

نوشته دیگر :   باراک اوباما و همسرش ثروت ۴۰ میلیونی خود را چگونه بدست آورده اند؟

کاستاریکا: بهشت بازنشستگان

آب و هوای دلپذیر، مناظر دیدنی و سواحل بکر کشور کاستاریکا هرساله خیلی از گردشگران و بازنشستگان رو به خودش فرا می خواند. این کشور با آغوش باز مهاجران رو قبول می کنه و جالبه بدونین که مراحل آسونی هم واسه جفت و جور خونه و ملک پیش روی اونا قرار میده. یعنی واسه اینکه بتونین اقامت در کشور کاستاریکا رو به دست بیارین، کافیه دست کم ماهانه درآمدی برابر با ۱۰۰۰ دلار از بیمه های تامین اجتماعی و یا سازمانای مشابه داشته باشین. هم اینکه بد نیس بدونین هزینه های زندگی در کشور کاستاریکا به نسبت کشورای اروپایی پایین تره.

 

مکزیک: بهشت بازنشستگان  آمریکا

 

بله! تعجب نکنین. آمریکاییا که سانتامونیکا و سانتا  باربارا  و تگزاس و کالیفرنیا دارن،‌ هم  اونقدر مکزیک رو به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری و فرصت  های گذران دوران بازنشستگی انتخاب می کنن. جالبه بدونین کشور مکزیک به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و البته جاذبه های طبیعی اش، هرساله پذیرای بیشتر از یه میلیون بازنشسته از کشور آمریکاست. هرچند زبون ملی کشور مکزیک، اسپانیاییه اما بیشتر ساکنان این سرزمین به زبون انگلیسی مسلط ان و پس گردشگران و مهاجران خیلی راحت می تونن با مردمون مکزیک رابطه برقرار کنن. یکی از مواردی که مکزیک رو به مقصدی مناسب واسه بازنشستگان بدل می کنه، تخفیفایی در مورد خطوط هوایی، خواربار و خوردن غذا در رستوران هاست که به مهاجران رسمی بالای ۶۰ سال تعلق میگیره.

پاناما: بازنشستگی  ارزون و عالی

خیلیا نمی دونن اصلا پاناما  کجای  نقشه  دنیاس. اما به هر حال، به  قول اینترنشنال لیوینگ، مقصد خوبی واسه بازنشستگانه. پاناما کشوری در آمریکای مرکزیه که با کوه های فوق العاده، سواحل دست نخورده و اقتصاد در حال پیشرفتش یکی از بهترین مقاصد واسه بازنشستگانه. هم اینکه خونگرمی قابل توجه مردمون پاناما و هزینه های پایین زندگی باعث می شه افراد بازنشسته خیلی راحت واسه مهاجرت به این کشور قشنگتر تشویق شن.

جالبه بدونین اگه مهاجران ویزای بازنشستگی دریافت کنن، می تونن از امتیازات خوبی بهره مند شن که از اون جمله میشه به تخفیفای قابل توجه در مورد تفریحات جور واجور، بلیت هواپیما، حمل و نقل درون شهری و اقامت در هتل اشاره کرد.

پرتغال:  بهشت بازنشستهای ارزون گرد اروپا

پرتغال، هم اونقدر مقصد تحصیلی و گردشگری و طبیعت گردی ارزون در قاره سبز هستش.
کشوری در همسایگی اسپانیا که گویی یکی از استانای اسپانیا هستش،‌ اما هم فرهنگ متفاوتی با اسپانیا داره و هم زبون متفاوت و یکی از گزینه های جذاب واسه گذران دوران بازنشستگیه.

نوشته دیگر :   جی پی اس گارمین

پرتغال رو با عنوان بهشت بازنشستگان در اروپا می شناسن. آب و هوای دوست داشتنی، امکانات خوب و گزینه های اقامتی جور واجور از جمله دلایل وسوسه کننده انتخاب پرتغال هستن. هم اینکه جالبه بدونین که کشور پرتغال به عنوان سومین کشور امن دنیا انتخاب شده و این موضوع هم بر دلایل انتخاب این کشور صحه میذاره.
از دیگر امکانات قابل توجه زندگی در این کشور اون هستش که یه زوج خیلی راحت می تونن با هزینه ۱۵۰۰ دلار در ماه، یه آپارتمون رو اجاره کنن و از پس هزینه های خدمات عالی درمانی برآیند.

کشور اکوادور جاییه که خیلی از سلیقه ها رو پوشش میده. از کوهستانا بگیرین تا ساحل و آب نیلگون، فضاها و دشتهای دهاتی تا مناظر شهری، همه رو می تونین در کشور اکوادور پیدا کنین. البته در کنار همه اینا، چیزی که بیشترین توجه رو به این کشور جلب می کنه، آب و هوای فوق العاده اون بوده که میانگین دمای هرساله اون برابر با ۱۹ درجه سانتیگراده. در واقع این آب و هوای دلپذیر به جهت موقعیت جغرافیایی اکوادوره که روی خط استوا قرار داره.

خوبه بدونین خونه دار شدن در این کشور اصلا کار سخت و عجیب و غریبی نیس و با هزینه هایی بسیار پایین تر از کشورای اروپایی و پیشرفته، می تونین جایی رو اجاره کنین. در اکوادور هم مانند کشور پاناما از امتیازات خوبی واسه زندگی بازنشستگی بهره مند میشین. از جمله تخفیفای چنینی میشه تخفیفایی روی قبض آب و برق، ورودی مجموعه های تفریحی، حمل و نقل درون شهری و کاهش مالیات رو نام برد.

مالزی:  آرامش در سرزمین  لبخند

همونجوریکه شاید به منطقه کشورای برگزیده توجه کردین، تا این جا ۴ کشور اول برگزیده در قاره بزرگ آمریکا قرار داشتن؛ اما مالزی ترتیب رو به هم می زنه و رده پنجم رو از اون خودش می کنه.
کشور مالزی در کنار مناظر سرسبز و زیبای خود، به جهت هزینه های پایین زندگی و امکانات رفاهی قابل توجه، یکی از کشورای محبوب بازنشستگان واسه مهاجرت حساب می شه.
هم اینکه هزینه های پایین اجاره و خورد و خوراک بر ویژگیای مثبت این کشور اضافه می کنن. در کنار این موارد، خوبه بدونین مالزی بهشتی واسه شکم گردانه چون که تنوع بالایی در غذاهای خود داره.
اگه  به مالزی رفتید، پوتراجایا رو یادتون نره.

به نظر شما، بهترین مقصدای اقامتی ایران واسه گذران دوران بازنشستگی کجاس؟