اپلیکیشن‌های فارسی‌زبون بحث داغ این روزای صنعت نرم‌افزار در ایرانه. استقبال کاربران از این اپلیکیشن‌ها نشون می‌دهد که جامعه ما در صورت وجود نرم‌افزارهای باکیفیت از اون‌ها استفاده می کنه و این اپلیکیشن‌ها رو وارد سبک زندگی خود می‌کنه. نمونه روشن این موضوع، اپلکیشن اسنپه. به جربزه می‌توان گفت اسنپ امروز بخشی از سبک زندگی جامعه ایران رو تحت تاثیر قرار داده و اصلی‌ترین گزینه مردم واسه جابه‌جایی در شهرهای بزرگه.

گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت زندگی بیشتر مردم ایران رو دچار تغییرات بسیاری کرده. تا جایی که می‌تونید خیلی از کارای بانکی رو در چشم به ‌هم زدنی و بدون نیاز به مراجعه به شعبات جور واجور انجام بدین، یا واسه آگاه شدن از وضعیت آب و هوا و ترافیک گوشی خود رو چک کنین و خرید کالا و جابه‌جایی در شهر رو از راه اپلیکیشن‌های فارسی‌زبون انجام بدین. اما این مسئله مطرحه که چقدر با همه بخش‌های اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید آشنایی دارین؟ از تموم امکانات موجود در اپلیکیشن مورد استفاده خود به بهترین شکل بهره می‌برید؟

در این مطلب نگاهی به اپلیکیشن اسنپ می‌اندازیم و بخش‌هایی از این اپلیکیشن رو به شما معرفی می‌کنیم، بخش‌هایی که شاید قبل از این خیلی راحت از کنار اون‌ها می‌گذشتید و ممکنه دانستنش در به کار گیری اسنپ واسه شما گره‌گشا باشه.

۱- آدرسای منتخب: هممون در طول روز یه ‌سری مبداها و مقصدهای مشخص داریم. محل کار، خونه، خونه پدر و مادر، باشگاه ورزشی و مکان‌هایی مثل این. اگه واسه رفتن به این مسیرهای مشخص و ثابت‌تون در طول روز از اسنپ استفاده می‌کنین، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اون‌ها رو در «نشانی‌های منتخب» ثبت کنین تا در چشم به هم زدنی بتونین درخواست خودرو بدین. واسه ثبت نشانی‌های منتخب خود وارد منوی اصلی اسنپ شید،  بخش «نشانی‌های منتخب» رو انتخاب کنین و نشانی‌های پر استفاده خود رو ثبت کنین. اینطوری به‌‌ جای اینکه هربار قبل از درخواست خودرو مقصد رو به صورت دستی از روی نقشه انتخاب کنین، به آسونی و با یه اشاره اونو از قسمت بالای نوار برنامه انتخاب می‌کنین و اسنپ به دنبال نزدیک‌ترین خودرو واسه شما خواهد گشت.

نوشته دیگر :   فشن تک؛ انقلابی نوین در عرصه لباس های هوشمند

۲- گزینه‌های سفر: بعضی وقتا ممکنه نیاز داشته باشین در راه برگشت به خونه مثلا سری به شیرینی‌فروشی، سوپرمارکت یا داروخونه بزنین و کالایی رو جفت و جور کنین. اگه سوار اسنپ هستین، خیلی راحت آب خوردن می‌تونید این کار رو انجام بدین. اول با راننده هماهنگ کنین و به اون اطلاع بدین که قصد توقف در راه رو دارین. پس از اون  در منوی سفر خود «گزینه‌ها» رو انتخاب و اندازه توقف در راه رو مشخص کنین، تا اضافه قیمت بر کرایه شما اعمال شه.
با این کار می‌تونید بدون نگرانی در محل مورد نظر خود پیاده شید و کارتون رو انجام بدین و دوباره به اسنپ برگردین.

خیلیا هنگام رفتن به سینما، تئاتر یا بقیه مکان‌های تفریحی بهتر می دونن از اسنپ به جای خودروی شخصی استفاده کنن. اگه شمام آخر هفته‌ها با دوستای خود برنامه‌های این چنینی دارین و از اسنپ واسه رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنین بهتره گزینه «انتخاب مقصد دوم» رو امتحان کنین. با این گزینه می‌تونید به دنبال دوستتون برید و پس از سوار کردن اون، با هم به محل تفریح برسین و دیگه وقتی رو صرف منتظر موندن جلوی گیشه سینما، صندلی‌های انتظار تئاتر یا جاهایی مثل این نکنین.

۳- وب اپلیکیشن اسنپ: اگه تازگیا گوشی آیفون خریده‌اید یا مجبور به ری‌استور آیفون شده‌اید یا کاربر یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوزفون یا بلک‌بری هستین، شاید می‌دونین که اپلیکشن اسنپ الان روی این سیستم‌عامل‌ها در دسترس نیس.
بهترین پیشنهاد به کار گیری وب‌اپلکیشن اسنپه. شما می‌تونید از راه مرورگر موبایل و یا حتی کامپیوتر شخصی‌تون درخواست اسنپ بدین. این نسخه از اسنپ هیچ فرقی با اپلیکیشن اسنپ نداره و همه توانایی‌ها و ویژگی‌ها روی اون هست.

نوشته دیگر :   دردهای عضلانی خود را چه زمانی باید جدی بگیریم؟

۴- دریافت رسید سفر و شارژ حساب: اگه واسه ماموریت‌های کاری خود از اسنپ استفاده می‌کنین، بهتره همیشه نیم‌نگاهی به بخش «سفرها» داشته باشین. در این بخش شما می‌تونید رسید سفرهای خود رو داشته باشین و واسه بخش مالی بفرستید تا هزینه‌ای که متقبل شده‌اید، به حساب شما برگرده. هم اینکه اگه از طرفداران پروپاقرص اسنپ هستین، می‌تونید در این بخش اطلاعاتی در مورد سفرهایی که تا به امروز داشته‌اید به دست بیارین. مثلا می‌تونید ببینین تا کنون چند کیلومتر یا چند ساعت با اسنپ سفر کرده‌اید.

۵- اسنپ در اختیار : می‌دونستید واسه انجام سفر به مقصدهایی که امکان انتخاب اونا روی نقشه وجود نداره می‌تونید با پشتیبانی تماس بگیرین و به‌صورت «در اختیار» از سرویس استفاده کنین؟ پس از تماس با پشتیبانی و اعلام مقصد مورد نظرتون، قیمت سفر براساس کیلومتر محاسبه می‌شه و پس از دید شدن قیمت سفر در حساب کاربری‌تون، می‌تونید خیلی راحت به مقصد مورد نظر برسین.

به نظر شما این ویژگی‌ها کاربردی هستن؟ شما چه توانایی‌های کاربردی رو در اسنپ کشف کرده‌اید؟ تجربیات خود رو با ما در میان بذارین.