3  باغ گیاه شناسی در باتومی Botanical Garden Of Batumi

در تور گرجستان این باغ دیدنی با فضاهای زیبا و گونه های کم نظیر گیاهان به یکی از مکانهای ایده ال برای گشت و گذار یک روزه تبدیل شده است .

ایده

به گزارش سفر باتو ، این باغ از نه منطقه مختلف و پوشش های گیاهی متنوع گرمسیری قفقازی ، شرق آسیا ، نیوزلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا و مدیترانه تشکیل شده است. .این باغ در ده کیلومتری شمال بندر باتومی قرار گرفته و در مقایسه با باغ گیاه شناسی تفلیس ، این باغ بسیار وسیع تر و متنوع تر است.پیشنهاد می کنیم شروع بازدید خود را از مرتفع ترین قسمت باغ آغاز و در نهایت به بخش زیبای ساحلی خاتمه دهید .گفتنی باغ گیاه شناسی باتومی همه روزه بین ساعات  ۹ صبح تا ۸ عصر باز می باشد .

 

4  تله کابین آرگو Argo Cable Car

مکان تفریحی آرگو یکی از منحصر بفردترین دیدنی های باتومی است که در دل کوههای آنورا قرار گرفته است و در ارتفاع دویست و پنجاه متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است .این منطقه دارای چشم انداز منحصر به فردی از شهر باتومی ، دریای سیاه و کوههای اطراف است .

همچنین این مرکز تفریحی دارای انواع رستورانها ، کافه ها ، فروشگاههای متنوع است  . تراس لژ سلطنتی قسمت اصلی این ساختمان را تشکیل میدهد که با ورود به آن شاهد منظره زیبایی از شهر و تپه های اطراف آن خواهید بود .

تله کابین آرگو اصلی ترین راه دسترسی از شهر با این مجموعه است که بازدیدکنندگان جهت بازگشت به باتومی و در عین حال لذت بردن از مناظر پانورامیک شهر در طول مسیر از آن استفاده می می کنند  .این تله کابین توسط کمپانی اتریشی طراحی و ساخته شده است که طول مسیر آن بیش از بیست و پنج هزار متر است و طی کردن این مسیر در حدود ده دقیقه  به طول می انجامد .

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

با جاذبه های گردشگری مون پلیه آشنا شوید

 

نوشته دیگر :   خرید عطر و ادکلن اصل

5 میدان اروپا باتومی Europe Square

میدان اروپا در مجاورت ساختمان دولتی جمهوری خودمختار آجارستان قرار گرفته و اطراف آن  توسط پارکی زیبا و کوچک ، ساعت نجوم باتومی و فواره های نپتون  احاطه شده است .

در میدان اروپا ساختمان هایی با سبک معماری اروپای شرقی به چشم می خورد که به منظره ای زیبا به این بخش از شهر بخشیده است . در طول روز این میدان به مکانی شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل می شود لذا بهترین زمان برای بازدید از آن صبح زود یا بعد از ظهر است .

وجود کافه و رستورانهای متعدد در این مکان به جذابیت آن افزوده است و آن را به مکان ایده ال برای گشت و گذار و گذاران یک عصر دل انگیز تبدیل نموده است .

 

6 تندیس مدیا باتومی Medea Monument

این تندیس زیبا درست در وسط میدان اروپا قرار گرفته و تصویر زنی است که گرجستان را به اروپا نزدیک می سازد . این تندیس روایتگر افسانه مشهوری است که داستان شاهزاده های گرجی را نقل می کند.

 

7 میدان پیازا باتومی Piazza Square

میدان زیبای پیازا مساحتی در حدود  شش هزار متر مربع دارد و توسط مجموعه ای از یک هتل ، دو رستوران و یک کافه احاطه شده است . این میدان با معماری منحصر بفرد و دارا بودن فضایی دلنشین  و موسیقی زنده به یکی از مکان های پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده است .

 

8  تندیس علی و نینو Monument Ali & Nino

این اثر معماری مدرن و شگفت انگیز روایتگر داستان رومئو و جولیت و عشق افسانه ای اما غم انگیز آنها است . این تندیس در ساحل دریای سیاه قرار دارد ، و بازدید از آن بویژه در شب بسیار جذاب خواهد بود .

نوشته دیگر :   آیا برای کاهش وزن زیاد می توان ابدومینوپلاستی انجام داد؟ [آپدیت 2023]✅

 

9  پارک معجزه باتومی  Miracle Park

پارک معجزه یکی از مکانهای دیدنی و پر طرفدار در این شهر است  که با ساختمانهایی مدرن در بلوار باتومی به چشم می خورد  . مکان های دیدنی و سرگرم کننده بسیاری نظیر هتل رادیسون بلو ، مرکز تجارت باتومی ، برج الفبا و فانوس دریایی باتومی در همین پارک قرار دارند  .

همچنین در سالهای اخیر جشن ها و کنسرتها و فستیوالهای متعددی در همین پارک برگزار می گردد .