تبلیغات به مجموعه روشها و تاکتیکهای بازاریابی گفته  میشود که معمولا  با پرداخت هزینه ای برای تبلیغ خدمات و یا یک محصول و یا یک ایده همراه میباشد. ارایه پیام های تبلیغاتی که از روش های درست وصحیح و با هدف خاص انجام شوند ضریب نفوذ و کارآیی بسیار بالایی دارند. منظور اصلی از  تبلیغات به نوعی راضی نمودن و جذب افرادی است که با احتمال زیاد مایل به خرید  محصولات یا خدمات یک شرکت هستند ولی هنوز تصمیم و عزم لازم را برای خرید از آن شرکت نگرفته ویا ندارند.در ادامه به صورت خلاصه وار به این مطلب میپردازیم :

بازاریابی و یافتن مشتری

هنگامی که تصمیم دارید متقاضیان و یا افرادی را که به احتمال زیاد به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند و مایلند به ازاء دریافت خدمات و یا محصولات شما هزینه نمایند ،  جذب کنید ، بایست ویژگی های خاص را مد نظر قرار دهید تا تبلیغات مفید و موثری را داشته باشید. تعدادی از این موارد عبارتند از :

سن

جنسیت

سطح درآمد

سطح تحصیلات

منطقه محل سکونت

در واقع با شناخت بیشتر و دقیق تر جامعه هدف  خود ، بهتر می توانید روشها و ابزار  تبلیغاتی را انتخاب نموده  تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و یا ثبت آگهی ، به اهداف خود در معرفی و جذب مشتری زودتر برسید. به عنوان مثال  میزان کاربرد استفاده  از ثبت تبلیغات در یک بیلبرد در سطح شهر با هزینه بسیار بالا و یا درج آگهی در یک یا چند  سایت آگهی با سطح نفوذ بالا و یا استفاده از هر دو روش فوق  ممکن است مد نظر قرار گیرد . اینجاست که با بررسی و محاسبه میزان کارایی هر کدام از روشهای فوق میتوان ضمن صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی ، بیشترین استفاده را از این روشها مدنظر قرار داد.

نوشته دیگر :   جک دو ستون تعمیرگاهی

کجا تبلیغ کنیم؟

رسانه های تبلیغاتی سنتی شامل روزنامه ها، مجلات، ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی هستند. با این حال، امروزه تبلیغات تقریباً در همه جا و هر مکان درج می شود، از جمله:

  • تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده
  • دیوارهای ساختمان ها
  • خبرنامه های الکترونیکی
  • چاپ براکت و بنر و یا پلاکارت
  • چاپ روی بسته بندی محصول
  • ورودی های رستوران
  • روزنامه و یا بولتن های خبری
  • ویترین فروشگاه
  • کناره های ماشین ها و کامیون ها
  • دیوارهای واگن مترو
  • کیوسک های فرودگاه
  • میدان های ورزشی
  • از طریق انتشار ویدئو در یوتیوب

و یابا ثبت نام در یک  یا چند سایت تبلیغاتی و ثبت آگهی ویژه  یا رایگان  در آن سایتها

 

انتخاب هر کدام از سبک های تبلیغات و یا ثبت آگهی بستگی کامل به نوع محصول و یا خدمات شما دارد .در واقع شما هستید که با توجه به بررسی های اولیه و همچنین میزان بودجه در نظر گرفته شده میتوانید هر کدام از روشهای فوق و یا تلفیقی از آنها را انتخاب و بکار ببرید

ارایه تبلیغات موثر:

کلیه پیام های تبلیغاتی برای ترغیب فرد به خرید کالاها یا خدمات یک شرکت طراحی شده اند. حتی در مبادلات تجاری، افراد باید در ابتدا کاملا متقاعد شوند که یک محصول نسبت به محصول دیگر  مقرون به صرفه تر ، ارجح تر ، ارزان تر ، و کاملتر و دارای کیفیت بالاتری میباشد .  جهت رسیدن به این هدف ، در  هنگام ثبت تبلیغات و یا درج آگهی رایگان و یا ویژه  باید متن و محتوای تهیه شده ، دارای خصوصیات خاصی باشد که در ذیل به پنج مورد از موارد مهم آن اشاره مینماییم :

  1. انتخاب عنوان جذاب:  انتخاب عنوان کوتاه و مناسب که در برگیرنده کلیه خصوصیات کالا و یا خدمات ما باشد.
  2. ثبت برچسب مناسب: در حین ثبت آگهی استفاده از برچسب های مناسب میتواند دسترسی و به دید بیننده رسیدن یک آگهی را تسریع و به بازدید بیشتر آن کمک شایانی نماید.
  3. متن آگهی و یا تبلیغات هدفمند و موثر : یکی دیگر از بخش های اصلی یک متن تبلیغاتی ، محتوای اصلی آن است که بایست بتواند ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات را برجسته نماید.
  4. تصویر:  استفاده از تصاویر جذاب که که در بر گیرنده خصوصیات و ویژگی های محصول و یا خدمات است از ملزومات یک تبلیغات و یا ثبت آگهی موفق میباشد .
  5. ارایه روشهای تماس مختلف: در انتهای متن تبلیغاتی حتما از روشهای تماس متنوع و موفق استفاده نمایید. ( به عنوان مثال شماره تلفن ، آدرس سایت ، کانال های ارتباط مجازی مانند واتساپ ، تلگرام و … ) بنحوی که اگر شخصی بعد از آشنایی با شما ، متقاضی کالا ، خدمات  و یا محصولتان ارایه شده شما بود بتواند براحتی تماس گرفته و پاسخی برای سوالات خود را دریافت نماید .
نوشته دیگر :   بررسی انواع پیگمنت اکسید آهن | کد رنگ و نکات فنی

به جرات میتوان بیان نمود که تبلیغات به روشهای بیان شده جزو اصلی ترین و کارآمدترین مواردی است که تضمین مینماید ، آگهی و یا تبلیغات شما به سمع و نظر جامعه هدفتان برسد .ولی در این راه حتما می بایست اعتبار مورد نیاز و پیش بینی های لازم را برای هر چه بهتر بودن روشهای ارایه خدمات و محصولات خود  در نظر بگیرید.