اگر نیاز دارید که در زمان قطعی برق شهری نیز همچنان از دستگاه‌های الکتریکی خود استفاده کنید، یو پی اس یا همان منبع تغذیه اضطراری، بهترین انتخاب شما خواهد بود. دستگاه یو پی اس، انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای کاربری‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع دستگاه یو پی اس آشنا کنیم و ویژگی‌های هر یک را به شما معرفی کنیم.

 

آشنایی با انواع دستگاه یو پی اس (UPS)

آشنایی با انواع دستگاه یو پی اس (UPS)

دستگاه یو پی اس چیست؟

قبل از آنکه به سراغ معرفی انواع دستگاه یو پی اس برویم، بهتر است بدانیم که اصلا یو پی اس چیست و چه کاری برای ما انجام می‌دهد. همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، دستگاه یو پی اس (UPS) به عنوان یک منبع تغذیه بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply) شناخته می‌شود.

این دستگاه در زمان قطعی برق، می‌تواند جریان مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه‌های الکتریکی را از طریق باتری داخلی خود، به مدت محدود برای شما تامین کند. به همین دلیل، وجود آن برای بسیاری از کسب‌وکارها ضروری است. از این دستگاه معمولا در اداره‌جات، در مراکز پزشکی و مراکز مخابراتی استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع دستگاه یو پی اس (UPS)

یو پی اس چیست؟

به طور کلی سه نوع دستگاه یو پی اس داریم:

  • یو پی اس آفلاین (Offline UPS)
  • یو پی اس آنلاین (Online UPS)
  • یو پی اس لاین اینتراکتیو (Line-interactive UPS)

آشنایی با انواع دستگاه یو پی اس (UPS)

انواع یو پی اس

معرفی انواع دستگاه یو پی اس

چنان که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین دسته‌بندی دستگاه یو پی اس، بر اساس آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو بودن آن‌هاست. هر سه این دستگاه‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1.یو پی اس آفلاین

ساده‌ترین نوع دستگاه یو پی اس، مدل آفلاین آن است. این مدل را با نام یو پی اس استندبای نیز می‌شناسند. این مدل طراحی و ساخت بسیار ساده‌ای دارد و به همین دلیل، برای کاربری‌های ساده‌ترین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته دیگر :   پخش پیچ و مهره

نحوه کار این دستگاه نسبت به دیگر انواع آن ساده‌تر بوده و از پیچیدگی کمتری برخوردار است؛ در این دستگاه، جریان برق به طور مستقیم وارد دستگاه می‌شود. در زمان وجود جریان برق شهری، برق وارد دستگاه شده، از فیلتر رفع نوسان عبور کرده و وارد دستگاه می‌شود. در این بین باتری را نیز در حالت شارژ نگه می‌دارد.

زمانی که برق شهری قطع شده باشد، دستگاه روی برق باتری سوییچ کرده، جریان را از اینورتر عبور داده و سپس وارد مدار دستگاه‌های الکتریکی می‌کند. به‌عبارت دیگر اینورتر تنها زمانی به کار می‌افتد که برق شهری قطع باشد.

2.یو پی اس آنلاین

دستگاه یو پی اس آنلاین، از روشی به اسم تبدیل دوگانه (double conversion) برای تامین جریان برق مورد نیاز ما استفاده می‌کند. این دستگاه ساختار پیچیده‌ترین نسبت به نوع قبلی دارد و معمولا از آن برای کاربری‌های حساس‌تر استفاده می‌شود. درست به همین دلیل، قیمت یو پی اس آنلاین معمولا از دو نوع دیگر آن بیشتر است.

در این نوع از دستگاه یو پی اس، جریان برق ورودی ابتدا وارد رکتیفایر شده و از AC به DC تبدیل می‌شود. همین جریان سپس باتری دستگاه را نیز برای مواقع ضروری شارژ می‌کند. زمانی که برق شهری وصل باشد، جریان پس از عبور از رکتیفایر وارد اینورتر شده و مجددا به جریان AC تبدیل می‌شود. زمانی که برق شهری قطع شود، جریان مورد نیاز از باتری تامین شده، وارد اینورتر می‌شود و سپس در مدار مورد نظر، به جریان می‌افتد.

مهم‌ترین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین، همین مورد است؛ در یو پی اس آنلاین، اینورتر همیشه و در هر حالتی فعال است، اما در یو پی اس آفلاین، تنها در مواقع قطعی برق فعال خواهد شد.

3.یو پی اس لاین اینتراکتیو

دستگاه یو پی اس لاین اینتراکتیو، در واقع ترکیبی از دو یو پی اس آفلاین و آنلاین است. این دستگاه ساختاری هوشمندانه‌تر از دو نوع قبلی دارد؛ به عبارت دیگر دقت آن از یو پی اس آفلاین بیشتر و از یو پی ای آنلاین کمتر است. موارد استفاده از این دستگاه، برای کاربری‌های نیمه‌حساس است و نمی‌توان از آن برای موارد مهم استفاده کرد.

نوشته دیگر :   خرید از ebay

این نوع از دستگاه یو پی اس، اینورتر را همواره در مدار نگه می‌دارد؛ در در زمان وصل بودن برق شهری، این دستگاه جریان DC را به باتری فرستاده و آن را شارژ می‌کند. در زمان قطعی نیز همان جریان را از باتری وارد مدار مورد نظر می‌کند.

خرید انواع دستگاه یو پی اس باکیفیت

اگر قصد خرید دستگاه یو پی اس و آشنایی بیشتر با انواع آن را دارید، بدون شک باید به یک مرجع معتبر مراجعه کنید. دستگاه یو پی اس، یک دستگاه حساس است و برای کاربری‌های حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدیهی است که به همین دلیل، باید از مراکز مطمئن خریدراری شود. پیشنهاد ما به شما برای این منظور، شرکت تجهیز آرمان است.

این مجموعه، با نام کامل شرکت تجهیز آرمان پویان هونام ( تاپکو ) یکی از بهترین مراکز برای خرید یو پی اس در شیراز و سراسر ایران است. در این فروشگاه آنلاین، شما می‌توانید انواع دستگاه یو پی اس از بهترین برندهای روز دنیا را شاهد باشید، آن‌ها را با هم مقایسه کنید و با بهترین قیمت، خریداری نمایید.

آشنایی با انواع دستگاه یو پی اس (UPS)

تجهیز آرمان؛ خرید یو پی اس در شیراز

برای ارتباط با فروشگاه تجهیز آرمان، می‌توان از راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

  • وبسایت: com
  • آدرس: شیراز – خیابان فلسطین – حد فاصل هدایت و حکیمی – پلاک ۵۰
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۴ – ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۵

Types of UPS

منبع