نورزیده و نمی‌ورزد .
این است که اگر جامعه آلوده به بدحجابی گردد . طبعاً فساد و آلودگی و انحراف فراوان خواهد شد و افراد به بی‌تفاوتی کشیده خواهند شد و استعمارگران غارتگر همه چیز ملت را می‌ربایند و بر فکر و فرهنگ و اقتصاد و سایر امور مسلط می‌گردند93 .
– گزینش لباس خوشایند شوهر
– توجه نکردن زن به آیین همسرداری
– حسدهای جنسی و غیرجنسی
– ازدواجهای عشقی به جای ازدواجهای منطقی و عقلی
– عشقها و ارتباطات قبل از ازدواج
– خشونت و انعطاف ناپذیری یکی از دو همسر یا هر دو
– ازدواج در کم سن و سالی ، ازدواج در سنی که یکی از زوجین هنوز مفاهیم مربوط به زندگی خانوادگی را درک نمی‌کند .
– کم‌صبری و بی حوصلگی و مقاومت نکردن در مقابل ناهنجارهای اخلاقی همسر و …
” آفتهای عفاف ”
نگاه : نگاه‌های آلوده و دل فریب اولین دریچه جهنم است و نخستین گام به سوی آتش
نگاه به فیلمهای سکسی و عکسهای برهنه .
مطالعه رمانهای بدآموز نیز از گناهان فاجعه‌آمیز جنسی و زمینه‌ای برای بدحجابی است و گناهانی از قبیل :
شوخی با نامحرم
آرایش برای بیگانه
نامزدی بدون عقد
شرم بی‌جا
و خطرناکتر از همه رابطه جنسی با غیرهمسر94 .

فصل ششم :

1.راه‌های مبارزه با عوامل بدحجابی
2.شیوه برخورد با بدحجاب

1.راه‌های مبارزه با عوامل بدحجابی
ترمیم شخصیت و منزلت واقعی زنان
ترمیم شخصیت و منزلت واقعی زنان و نقش سازنده و حیاتی آن در نهضتها و انقلابات جهان و تحولات اخلاقی و اجتماعی و ارائه الگوهای عینی و تعیین جایگاه خاص زنان در انقلاب اسلامی ، ” اصلاح برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی و جلوگیری از پخش فیلمها و برنامه‌های مبتذل که خود به نوعی مروج فساد و بدحجابی در جامعه می باشد . ”
بعد از انقلاب اسلامی جریان خزنده‌ای در جهت حذف نیروهای متدین و لایق از پستهای کلیدی و حساس جامعه و جایگزین نمودن نیروهای صاحب مدرک و متخصص (غیرمتعهد) بوجود آمد که تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده است از جمله پیامدهای مخرب و ضایعه‌آفرین این حاکمیت و تضعیف موقعیت نیروهای متعهد و رنگ باختن ارزشها و معیارهای اسلامی در برخی از ادارات و سازمانها بوده است که با گزینش انتصاب افراد مؤمن و لایق در راس امور جامعه و حذف وابستگان به فرهنگ غرب از پستهای کلیدی با این کودتا برخاست 95.
امام امت پیرامون شخصیت زنان می‌فرماید : ” در این نهضت زنان حق بیشتری از مردان دارند ، زنان مردان شجاع را در دامان خود بزرگ می کنند . قرآن کریم انسان ساز است و زنان نیز انسان ساز . خلاصه صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد .
شهید مظلوم بهشتی می‌فرماید : ” ما افراد باایمان و بااستعداد لایق را که هنوز تجربه و کارآیی و مهارت کافی ندارند می‌آوریم بر سر کار و حاضریم یک مقدار تاوان خسارت ندانم کاری هایشان را بدهیم تا هر چه زودتر مدیران با ایمان جامعه را بسازیم .
طی مصاحبه‌های طولانی معلوم شده که هر اداره‌ای که رعایت حجاب و ارزشهای اسلامی در آن جریان دارد آن اداره وضع بهتری دارد .
– ایجاد انزجار و تنفر نسبت به فرهنگ غرب با کمک ابزارهای هنری از قبیل سینما ، تئاتر ، تلویزیون ، …
– جمع‌آوری نوارهای ویدئویی
– جلوگیری از نوارهای موسیقی و کنترل دقیق فیلمهای خارجی
– شناسایی الگوهای والا
– احیاء فرهنگ اصیل اسلامی
– تقویت ایمان و اعتقاد
– جلوگیری از فیلمهای مبتذل خارجی
– جلوگیری از تولید و توزیع لباسهای که مخالف شئونات اسلامی است96 .
– ممانعت از ورود لباسهای مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی توسط مسافرانی که قصد ورود به کشور را دارند .
– جمع‌آوری و جلوگیری از چاپ و انتشار کتب ضاله و گمراه کننده
– نظارت وکنترل تعاونیها و اصناف در جهت ممانعت از تهیه و توزیع لباسهای مبتذل
– انتصاب افراد متعهد وانقلابی و سرشناس در رأس امور سینمایی و …
– پرورش نیروهای لایق در این زمینه و دادن امکانات کافی به نیروهای حزب‌اللهی جهت تهیه و ساخت فیلمهایی که مناسب با فرهنگ اسلامی است .
– تقویت مالی و معنوی امور تربیتی و انجمنهای اسلامی مدارس
– فعال نمودن گروه‌های هنری علمی از جمله گروه تئاتر و فیلم سازی و …
– بهره‌گیری از صدا و سیما و مطبوعات در جهت آگاهی
– توجیه اولیاء و مربیان پیرامون مسائل مربوط به زنان و پوشش آنان
– توجه و گرایش مسئولان و کارگزاران کشور بویژه روحانیون به ساده زیستی
– ایجاد مراقبت و نظارت همگانی در جامعه
– تشکیل ستادهای ذیربط در جامعه
– رفع مشکلات مادی و معنوی روستائیان
– قاطعیت و هماهنگی قوه قضائیه و مجریه97
– ایجاد تفرجگاه‌های سالم و پند و جلوگیری از ورود افراد فاسد و بدحجاب به این اماکن
– کنترل و نظارت بر برخی سفارت‌خانه‌های دول خارجی
– آگاهی از آزادی صحیح و معقول
– دگرگونی ارزشهای غلطی که از فرهنگ غرب وارد کشور می‌شده است .
– تقویت اعتماد به نفس در بین جوانان
– هماهنگی لازم بین ارگانهای تبلیغی و فرهنگی98

مطلب مرتبط :   پایان نامه با واژه های کلیدیبهبود عملکرد

2.برخورد با پدیده بدحجابی
الف : برخورد با پدیده بدحجابی ، شمشیری دولب
زمانی که ” همفر ” جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی در خاطرات خود در سال 1089 راه‌های نابودسازی عوامل نیرومند مسلمانان را
در 23 بند متذکر شده و تأکید نموده مطابق پیش‌بینی این رساله پس از یک قرن ، نام اسلام از عرصه جهان برچیده خواهد شد و تنها اسمی از آن برجای خواهند ماند . هر چند از آن تاریخ تاکنون نزدیک به سه قرن گذشته است و مشخص شده چنین اندیشه‌ای بی‌اساس بوده است ، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در ممالک اسلامی نسبت به پایبندی ضعیف به مبانی دینی حاکم شده است ، حاصل تلاشی است که همفر و دیگران قرن‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند .
امروز کیست که نداند فساد ، شهوترانی ، ترغیب به زیر پا نهادن دستورات اسلام ، سرکشی از اوامر و نواهی دین نبوی ، ایجاد شک در وجوب عبادات و احکام اسلامی ، به مخاطره انداختن اخلاقیات در جوامع اسلامی ، سقوط دادن جوانان به فرهنگ برهنگی یا الگوهای متفاوت لباس و … در راستای همان 23 بندی نیست که با یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند توسط استعمار و استکبار برای تخطئه فکری نسل جوان ممالک اسلامی به ویژه کشورهایی همانند ایران که داعیه پرچمداری حرکتهای اسلامی جهان را برعهده دارد صورت می‌گیرد اگر چنین نبود رهبر فرزانه انقلاب دوازده سال پیش چنین هشداری را نمی‌دادند :
” اگر شما ملت و عناصر فرهنگی ، خدای نخواسته بیدار نباشید ، صدای فروریختن ارزشهای معنوی که ناشی از تهاجم پنهان و زیرکانه دشمن است ، هنگامی درمی‌آید که دیگر قابل علاج نیست ” . اکنون که سالها از آن هشدارهای دلسوزانه می‌گذرد و هر روز چهره جدیدی را در جامعه شاهد هستیم به این نکته وقوف بیشتری پیدا می‌کنیم که در قبال آن برنامه‌ها و صرف هزینه های میلیاردی که دشمن برای تغییر ذائقه فرهنگی نسل جوان انجام می‌دهد ما چه می‌کرده‌ایم ؟ آیا سزاوار است باز منتظر بنشینیم تا رهبری بار دیگر از تغییر فرهنگ جامعه و الگوی نامناسب لباس ملی سخن به زبان آورند .
برای بیرون رفتن از این بحران چه باید کرد ؟ در خبرها آمده بود نیروی انتظامی تصمیم گرفته با پدیده شوم بدحجابی که نماد آشکار آن در نوع لباس برخی شهروندان بروز کرده است ، برخورد کند .
چنین تصمیمی هر چند برگرفته از حس دلسوزی برای جامعه‌ای است که خونبهای آن هزاران شهید بوده است ولی می‌توان از هم‌اکنون که این طرح شروع نشده است ، آن را محکوم به شکست دانست . باید بپذیریم که فرهنگ مقوله‌ای عام و ریشه‌داری است که نمی‌توان آن را با فاکتورهای قهری بازدارنده مهار کرد . بنابراین اصرار داریم که افراد و دلسوزان فرهنگی جامعه باید برای بازگشت به فرهنگ ملی ، توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب را در دستور کار خویش قرار دهند و با تعریف جامع از لباس ملی و طراحی و ارایه آن به بازار ، آن هم نه بصورت آشکار و تقابل ، بلکه بصورت بطئی و سازماندهی شده به گونه‌ای که حساسیت جامعه جوان برانگیخته نشود حرکت اصلاحی خویش را آغاز کنند و با پدیده شوم بدحجابی که تخریب کننده فرهنگ غنی‌ ملی و اسلامی است ، به طور اساسی مقابله کنند .
نیروی انتظامی نیز شایسته است به جای برخوردهای قهری با افراد استفاده کننده از چنین لباسهایی ، هر چند این افراد مبلغ فرهنگ ایمنی در جامعه هستند ، در نخستین گام با عوامل و صحنه‌گردانان آن که همانا طراحان و عرضه‌کنندگان اینگونه لباسها هستند ، برخورد کند و از تحریک جامعه با توجه به شرایط داخلی ومنطقه ای جداً پرهیز نماید . چرا که برخورد با پدیده بدحجابی همانند شمشیری دو لب است که در صورت عدم دقت در به کارگیری آن چه بسا آسیب آن فراتر از اصلاح باشد 99.
ب : تدبیر را جایگزین احساس کنیم
در نخستین روزهای تابستان سال 1362 ، جمعی از جوانان پرشور و متدین تهران ، در خیابان ولی عصر (عج‌الله) حوالی میدان ونک ، با مشاهده گروهی از بقایای رژیم فاسد پهلوی و زنان بدحجاب که به بهانه گرمای تابستان عقده‌های فرو خفته‌شان را به نمایش گذارده و حرمت‌های اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی‌مان را نادیده گرفته بودند عنان از کف داده و به صورت فردی و خارج از ضوابط قانونی و حکومتی به ضرب و شتم آن حریم‌شکنان پرداخته و احساس و خشم خود را بر عقلانیت و تدبیر غلبه دادند .
هنوز ساعاتی از آغاز این درگیرهای پراکنده نگذشته بود که بوق‌های سامری باسوار بر دنیای امواج ، سعی وافری به خرج دادند تا چهره‌ای خشن ، بی‌منطق از نیروهای وفادار به امام ارائه نمایند که دستور صریح و قاطع امام راحل (رحمه‌الله)خطاب به وزیر کشور یعنی جناب حجت‌الاسلام ناطق نوری مبنی بر لزوم برخورد و دستگیری افرادی که خودسرانه و خارج از چارچوب‌های قانونی به ضرب وشتم بدحجابان پرداخته و موجبات اخلال در نظم عمومی را بوجود آورده‌اند ، صادر شد که ماشین تبلیغاتی غرب را زمین‌گیر کرد . پس از این حادثه افرادی که از دستور امام راحل (رحمه‌الله) بی‌خبر بودند تا سالها به کنایه و گاه به طور صریح در زمان‌ها و مکانهای مختلف لب به شکایت وانتقاد علیه ناطق نوری می‌گشودند اما آنگاه که رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان به فلسفه و ضرورت آن برخورد اشاره کردند آن جوانان پرشور سالهای 60 به رازداری و ولایت‌مداری و سینه‌فراخی زیر وقت کشور آفرین گفتند تا طعم شیرین قانون‌گرایی و حاکمیت قانون حتی در برخورد با مفسدان و متخلفان اجتماعی کام مردم مسلمان کشورمان را حلاوتی دیگر بخشید .
در روزهای آغازین تیرماه 83 ، سردار محمدباقر قالیباف ، فرمانده نیروی انتظامی، در دیدار با مقام معظم رهبری گزارشی از برخورد با گلوگاه‌های فساد و فعالیت‌های این نیرو ارایه نمود و در پ
ایان خواستار رهنمودهای ایشان در رابطه با چگونگی برخورد با مفاسد اجتماعی و خصوصاً وظیفه این نیرو درمواجهه با پدیده بدحجابی گردید که فرمانده کل قوا فرمودند :
با افراد بدحجاب برخورد فیزیکی نداشته باشید اما با کسانی که از روی تعمد و تظاهر به بی‌دینی و حریم‌شکنی و همچنین توسط شبکه‌های فساد سازماندهی شده و اقدام به گسترش مفاسد اجتماعی در سطح شهر می‌نمایند ، برخورد قاطع داشته باشید .
درهفته‌های آخر سال 83 اخبار پراکنده‌ای از سطح برخی شهرهای کشور همچون کرج ، قم ، مشهد ، تهران ، شاهرود ، تبریز ،‌اصفهان ، شیراز به گوش می‌رسید که در مواردی تعدادی از افراد بعضاً مسأله‌دار به صورت خودسرانه وخارج از چارچوب‌های متعارف قانونی اقدام به ضرب و شتم دختران و زنان بدحجاب کرده و جو شهرها را ناآرام و متشنج نموده‌اند . این اقدامات خودسرانه که در برخی موارد از جانب افرادی فرصت‌طلب و سودجو با هدف تسویه حساب‌های شخصی و گاه به منظور ارائه چهره‌ای خشن و خودسر از نیروهای بسیجی و متدین انجام گردیده است با استقبال شدید رسانه‌های بیگانه ، اپوزیستون خارجی و احزاب شکست خورده و فروپاشیده داخلی مواجه گردید (و علیه بسیج و حزب‌اله استفاده تبلیغاتی کردند) .
ممکن است برخی از کسانیکه شاهد چنین درگیریهایی بوده‌اند به نکته قابل تأملی اشاره نمایند وآن اینکه مادر مواردی شاهد بوده‌ایم که تعدادی ازنیروهای متدین و بسیجی نیز به نیت اصلاح و به قصد امر به معروف و نهی از منکر ، با بدحجابان و حریم‌شکنان درگیر شده‌اند و هیچگونه تسویه‌حساب و خصومت شخصی هم در کار نبوده است .
قصد ما سخن‌گفتن با همین نیروهای مخلص و فداکار ماست والا آنهایی که به نیت و هدفی دیگر وارد این ماجرا شده اند ، با آنها فقط باید با زبان زور سخن گفت و جای هیچ گونه نصیحت و نرمشی وجود ندارد .
حجم بالای تبلیغات و جنجال‌های رسانه‌ای بیگانه علیه برخوردهای خودسرانه از یک سو و تشویق افراد لاابالی به بدحجابی و تظاهر به خودنمایی از سوی دیگر ، گواه این مدعاست که رسانه ها درصدد انداختن پوست خربزه به زیرپای نظام هستند و باید با پدیده‌ای که از پتانسیل درگیر کردن کل کشور برخوردار است با بردباری و هوشیاری برخورد کرد امروزه به یقین ثابت شده است که رسانه های خارجی و به تبع آن ، شکست‌خوردگان انتخابات درصددند از معضلی اجتماعی ، بهره‌برداری سیاسی نمایند و با خط و نشان کشیدن برای مردمی که به دلیل ناکارآمدی از آنان روی برگردانده‌اند از هم اکنون آینده‌ای سیاه و تاریک و همراه با خشونت و ناامنی را بشارت دهند . اما چرا نباید بصورت فردی با گروهی و خارج از ضوابط و چارچوب تعریف شده قانونی با مفسدان خصوصاً با پدیده ناهنجار بدحجابی برخورد کرد ؟
بدحجابی از جمله معضلاتی است که از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب به وسیله بقایای رژیم منحط پهلوی خود را در معرض نمایش گذاشت و هنوز هم این پدیده زشت و ناروا ، با شدت و ضعف در نقاط مختلف کشور مشاهده می‌شود . از همان روزهای اول پیروزی انقلاب هم وظیفه برخورد قانونی به عهده ارگان‌ها و نهادهایی خاصی چون کمیته انقلاب اسلامی (نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران ، ضابطان قضایی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده است . بنابراین لزوم برخورد جدی یا مماشات با بدحجابان هیچ ارتباطی به دولت جدید نداشته و در آینده هم ندارد و ایجاد توقع در مردم و به خصوص نیروهای مذهبی که باید با این

مطلب مرتبط :   پایان نامه با موضوعارزش ادراک شده، عوامل فرهنگی، جهانی شدن، عوامل اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید