منبع مقاله درمورد برنامه درسی ملی

انجامد
103
2
10/6/3
1
آموزش زبان‌های خارجی بستر مناسبی را برای درک و دریافت و انتقال میراث فرهنگی و دستاوردهای دانش بشری در قالب‌های … برای مقاصد و مخاطبان گوناگون در مبادلات بین فرهنگی فراهم می‌کند.
125
2/1/2/6
حداکثر تلاش نظام آپ در تولید مواد و رسانه های یادگیری با بهره گیری از دانش و فناوری بومی
133
3/2/3/7
برگزاری نشست‌های علمی در سطح مدرسه، منطقه و استان به منظور تبادل تجربیات، شناسایی مسائل و انعکاس آن به سطوح بالاتر
133
3/3/3/7
برگزاری نشست‌های علمی در سطح مدرسه، منطقه و استان به منظور تبادل تجربیات، شناسایی مسائل و انعکاس آن به سطوح بالاتر
3
تعدیل دانش فرهنگی در تعامل با مردم فرهنگ های آشنا
31
4/9/1
توجه جامع و متعادل برنامه‌‌های درسی و تربیتی به نیازهای کنونی و آینده‌ متربی و جامعه در سطوح محلی، ملی و جهانی و در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی، ..
58
درک اهمیت تعامل سازنده با سایر فرهنگ‌ها و پیامدهای تقلید کورکورانه از عملکرد جوامع غیر مسلمان و…
4
بررسی صحت و سقم دانش فرهنگی در تعامل با افرادی از فرهنگ های مختلف
96

 
 
2
6
متربیان نیاز دارند در آموزش‌های مدرسه‌ای فرصت‌هایی برای به چالش کشیدن ایده‌های خود و دیگران در خصوص مسائل اجتماعی در سطح محلی، ملی و جهانی را در اختیار داشته باشند
120
3/4/5
در تدوین الگوی جامع ارزش‌یابی لازم است با توجه به استانداردهای جهانی، منطقه‌ای و ملی، آزمون‌های دوره‌ای به منظور تعیین کیفیت عملکرد نظام آموزشی در دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی در نظر گرفته شود.
133
5/2/3/7
ارزیابی از محصول برنامه در سطح مدرسه، منطقه، استان و سطح ملی به منظور تعیین میزان تحقق اهداف و نیازهای آموزشی، حمایت‌های علمی و اجرایی از معلمان و مدارس
137
3/2/8
ارزش‌یابی از برنامه درسی ملی باید میزان ارزشمندی، جامعیت، کارامدی، اثربخشی و قابلیت تعمیم برنامه درسی ملی و معضلات اجرایی آن را در سطوح مختلف ملی، استان، منطقه‌ و مدرسه منعکس کرده و امکان بهبود برنامه درسی و تعالی عملکرد نظام آموزشی را فراهم نماید
جدول4-1-1-2میزان بعد شناختی هوش فرهنگی در سند برنامه درسی ملی ایران.
ردیف
مؤلفه
صفحه
قسمت/پارگراف
بند
خط
مصداق
5
آشنایی با نظام های قانونی، اقتصادی، حقوقی، سیاسی ومذهبی فرهنگ های دیگر
43
15/1/5/2
شناخت مسائل سیاسی جهان، خاصه خاورمیانه و…
44
8/2/5/2
شناخت ساختار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جهان
55
شناخت مفهوم ولایت فقیه و نظام حکومت اسلامی و مقایسه آن با سایر حکومتها
58
شناخت اصول مشترک ادیان
59
شناخت نهادهای بین المللی و نقش سازمان ملل در دنیای امروز
59
شناخت علم اقتصاد و مسائل کلان اقتصادی کشور
59
آگاهی از مناسبات اقتصادی حاکم بر دنیای امروز
6
آشنایی با باورها و ارزشهای فرهنگ های دیگر
14
6
… ووفادار به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی
22
ج
ارزش های مرتبط با خانواده، کشور، امت اسلامی و جامعه جهانی
22
31/4/1
ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی و منافع ملی بر منافع حزبی وگروهی
22
38/4/1
احترام به مظاهر ملی(پرچم، سرود ملی، زبان فارسی و جشنهای ملی
22
43/4/1
وحدت و همبستگی بین مسلمانان
23
50/4/1
احترام به پیمانهای معتبر جهانی
23
ج4
ارزش های مربوط به جامعه جهانی
58
آگاهی از فرهنگ و تمدن اسلام ، ایران و جهان
60
درک رعایت ارزش های اخلاقی در رابطه با کشور و سایر انسان های جهان
86
1
مجموعه تجربیات ارائه شده در قالبهای گوناگون زبان وادب فارسی متربیان را افرادی پایبند به ارزش‌های ملی و دینی و متخلق به آداب و اخلاق متعلق به این سرزمین می پرورد، و آنان را در حفظ فرهنگ و تمدن خویش توانمند می‌کند.
91

4
1
متربیان در باز‌ی‌ها‌ی بومی ‌و محلی با فرهنگ، اخلاق، و مهارت‌ها‌ی زندگی و ارزش‌ها‌ی د‌ینی و ملی آشنا می‌شوند
103
10/6/3
4
زبان خارجی باید … در جهان فراتر رود و بستری برای تقویت فرهنگ ملی و باورها و ارزشهادر نظر گرفته شود
7
آشنایی با نظام های ازدواج و طلاق فرهنگ های دیگر
8
آشنایی با هنر و صنایع دستی فرهنگ های دیگر
47
10/4/6/2
حفظ و تعالی میراث فرهنگی و سرمایه‌های طبیعی ایران و جهان.
52
شناخت هنرهای بومی و ملی
59
آشنایی با هنرهای ملی، آثار فرهنگی و هنری و چهره های برجسته‌ آن به …
60
ارزش گذاری برای میراث فرهنگی کشور و نقد و بررسی آن
61
ارزیابی و تشخیص فرهنگ و هنر اصیل کشور
87
9
.شناختی که در اثر آشنایی با هنرها و میراث فرهنگی ایجاد می‌شود، زمینه‌ساز حفظ، احیا واشاعه‌ هنرهای ایرانی- اسلامی، هویت بخشی به فرد و جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
9
آشنایی با دستور زبان فرهنگ های دیگر
55
آگاهی از اهمیت زبان و ادبیات فارسی در حفظ وحدت ملی و شناخت فرهنگ ملی و اسلامی
58
شناخت زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ دینی ، بومی و ملی
84
3/6/3
6
زبان و ادبیات فارسی، رمز هویت ملّی و سبب پیوستگی و وحدت همه‌ اقوام ایرانی وگنجینه‌ گران ‌ارجی است که گذشته را به حال و آینده پیوند می‌دهد
85
9
استفاده از زبان برای آشنایی با پیشینه فرهنگی ، حفظ آداب ورسوم قومی –محلی
10
آشنایی با رفتارهای غیر کلامی فرهنگ های دیگر
22
36/4/1

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

پاسداشت از خدمات شخصیتهای مؤثر در عرصه های مهم فرهنگی…سیاسی، هنری و اجتماعی در تاریخ و تمدن ایران و اسلام
23
54/4/1
گسترش عدالت و فضایل اخلاقی و معنوی در جهان
39
19/1/4/1
شناخت تحلیلی موقعیت‌ها، روابط و مسائل محلی، ملی و جهانی به‌صورت نظام‌یافته؛
40
14/2/4/2
شناخت سرزمین‌ها، فرهنگ‌ها و ملل
42
1/1/5/2
آگاهی و علاقه نسبت به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در سطح محلی و ملی؛
45
5/1/5/2
شناخت و آمادگی اجتماعی در مقابله با دشمنان ایران اسلامی و درک ضرورت وحدت ملی؛
45
6/3/5/2
وحدت فرهنگی و دینی و نداشتن احساسات‌نژاد پرستانه
46
7/3/6/2
معرفت نسبت به گذشته و حال جوامع بشری بویژه فرهنگ وتمدن اسلام و ایران
52
شناخت اقوام ایرانی و درک ضرورت همبستگی مردم
52
شناخت برخی از اداب و رسوم ایرانی و اسلامی و میراث فرهنگی ایران با یکدیگر
55
معرفت نسبت به گذشته و حال جامعه‌ ایران و جوامع بشری در ابعاد تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی
55
اگاهی از ریشه های جنگ و نزاع در بین افراد و جوامع بشری
58
شناخت تاریخ ، جغرافیا ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران و درک هویت اسلامی و ملی
58
شناخت مسائل محلی، ملی و جهانی
86
4/6/3
3
فرهنگ شامل: باورها و ارزش‌ها، تاریخ گذشته، مفاخر ملی، آداب و سنت‌ها، قوانین، آثار باستانی هنر و ادبیات گذشته و معاصر است
جدول4-1-1-3 میزان بعد انگیزشی هوش فرهنگی در سند برنامه درسی ملی ایران.
ردیف
مؤلفه
صفحه
قسمت/پارگراف
بند
خط
مصداق
11
لذت بردن از تعامل با مردم فرهنگ های دیگر
43
18/1/5/2
اهتمام برای تقویت روحیه کار کردن و تلاش در راه پیشرفت ملی
44
5/3/5/2
علاقه به رقابت با جوامع پیشرفته
50
به اجرای سرودها، شنیدن قصه‌ها و نمایش‌های محلی از خود علاقه نشان می‌دهد.
53
ارج نهادن به آداب و سنت‌های محلی، ملی و اسلامی
12
لذت بردن از زندگی در فرهنگ های دیگر
13
توانمندی برقراری ارتباط خوب و مؤثر با مردم بومی و فرهنگهای ناآشنا
23
46/4/1
مشارکت فعال در همکاری با مسلمانان جهان در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی
23
51/4/1
حضور فعال در عرصه های جهانی بر اساس حفظ عزت ملی و عدالت
23
52/4/1
احترام به ادیان الهی و تقویت روابط انسانی با پیروان آنها
38
10/1/4/2
توانایی مرتبط شدن با دیگران به صورت مؤثر…
39
31/1/4/1
درک خویشتن و توانایی‌های خود و ارتباطات مناسب خود با خلق و…
52
آگاهی از نحوه برقراری ارتباط مؤثر با دیگران،خانواده، همسایگان و جامعه
56
توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران
60
تلاش در تقویت ارتباطات عاطفی و بین فردی بین اعضای خانواده، همسایگان و دوستان
60
کسب مهارت در برقراری ارتباط مناسب و مؤثر با دیگران
61
مشارکت در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور
95
7/6/3
علوم انسانی و مطالعات اجتماعی به مطالعه‌ روابط انسانی و توانایی ایجاد رابطه‌ مثبت و سازنده با خلق(جامعه محلی، جامعه ملی، جامعه اسلامی و…)می پردازد.
103
2
10/6/3
4
متربیان علاوه بر زبان مادری که به آنان امکان تعامل در سطح روابط میان خانوادگی، محلی و ملی را می‌دهد، زبان خارجی توانایی برقراری ارتباط با سایر جوامع و دستاوردهای بشری را در سطح منطقه‌ای و جهانی داراست.
14
توانایی خوگرفتن با شرایط خرید در فرهنگ های دیگر

]]>

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *