نوامبر 30, 2020

تحقیق – شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر براستراتژی فروش خدمات تلفن همراه- قسمت …

1 min read

3d illustration. Clipping path included.

فرصت ها۳ جی:
ایرانسل توانست پیش از سایر اپراتورهای فعال در بازار به این موفقیت بزرگ نایل گردد و برتری خود در این موضوع را هم به اثبات رسانید.
باند پهن تلفن همراه آخرین فناوری در جهان در حوزه ارتباطات سیار به شمار آمده و بهترین تجربه انتقال داده را به مشتریان عرضه می‌کند.
موفقیت ایرانسل در راه‌اندازی و بهره‌برداری از خدمات نسل‌های ۳ و ۴ همچنین از پایبندی ما به بهبود مستمر زیرساخت‌های شبکه و ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان، کسب‌و‌کارها، شرکت‌ها، بنگاه‌های کوچک و بزرگ و توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران حکایت دارد.
چشم‌انداز ایرانسل پیشرو بودن در ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید و جسورانه به مشتریان است. ما این چشم‌انداز را از طریق ارتقای مستمر شبکه جدیدمان و ارائه بهترین خدمات محقق می‌سازیم و به افق زندگی مشتریانمان روشنایی بیشتری خواهیم بخشید.
نمونه هایی از استراتژی فروش در شرکت ایرانسل:
جایگزینی کارت شارژ ۱۰۰۰ تومانی با ووچر های پرینتی ۱۰۰۰ تومانی:
مقدمه:
شارژ های ۱۰۰۰ تومانی از سال ۲۰۰۹ به بازارمعرفی گردید.
شرکت ایرانسل تصمیم گرفت که کارت شارژهای مجازی ۱۰۰۰ تومانی ، به جای ووچر فیزیکی به بازار عرضه کند.
توزیع کنندگان درخواست پرینت ووچرهای ۱۰۰۰ تومانی را با توجه به تقاضای بازار داشتند.
توزیع کنندگان قادر به فروش کارت شارژ های مجازی ۱۰۰۰ تومانی به صورت الکترونیکی در حجم بزرگ نبودند.
اخیرا،سهم استفاده از کارت شارژهای مجازی ۱۰۰۰ تومانی ، به ۲۳% رسیده است ( بیشترین سهم ۲۷٫۸% در ژانویه ۲۰۱۱ )
هزینه پرینت ووچرهای ۱۰۰۰ تومانی توسط توزیع کنندگان با توجه به تحریم و تورم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است .
این شکایات توسط دلالان ، ازژانویه ۲۰۱۲ شروع شده است.
نمودار ۱-۲- ، روند استفاده شارژ۱۰۰۰ تومانی را از سال ۲۰۱۰ به بعد نشان می دهد:
چالش های ووچر های ۱۰۰۰ تومانی :
زمانی که کارت شارژهای مجازی جایگزین ووچرها شد ، هزینه پرینت ووچرحدوداأ ، سه هزار ریال برای توزیع کنندگان بود ولی این هزینه ، حداقل روزانه ۴ برابر افزایش می یافت.
دستگاه پوزحدودا ۵۰۰,۰۰۰ در کشور موجود بود ولی امروزه به مقدار ۲,۰۰۰,۰۰۰ افزایش یافته است .
کنترل کیفیت برای ووچر های فیزیکی ۱۰۰۰ تومانی از طرف شرکت ایرانسل وجود نداشت.
امکان اشتباه موقع پرینت گرفتن و داشتن بیشتر از یک پرینت از ووچرها ، زیاد بود.
مشتریان بیشتر به کارت شارژها علاقه مند هستند تا ووچرهایی که توسط توزیع کنندگان پرینت گرفته می شود.
توزیع کنندگان ووچر ها را در تهران پرینت می گرفتند و به بقیه نقاط ارسال می کردند.
هزینه انتقال ووچرهای ۱۰۰۰ تومانی که دلالان می بایستی پرداخت کنند باعث نارضایتی دلالا ن می شد.
جدول زیر سهم استفاده از کارت شارژ های ۱۰۰۰ تومانی بر اساس هر استان در آذر ماه ۱۳۹۱ به نمایش می گذارد:
جدول ۲-۲ : اولین ۵ استان ، با بیشترین سهم استفاده از شارژ های ۱۰۰۰ تومانی را نشان می دهد : خراسان شمالی ، لرستان ، گلستان ، همدان ، کرمانشاه.
 
مراحل اجرای استراتژی :
سهم کارت شارژ مجازی از کل حجم ترافیک ۲۳% است که از این سهم ۳٫۶۴% از طریق بانک و ۱۹٫۸% از طریق توزیع کنندگان به دست می آید.
توزیع کنندگان سهم شارژ را به۳% مجازی و ۱۶% ووچرهای پرینت تقسیم کرده اند.
جایگزینی ۱۶% ووچرهای پرینت شده با کارت شارژهای ۱۰۰۰ تومانی:
هزینه هر پین ، ۱۱۰ ریال است .
۵۲,۸۲۲,۹۲۲ کارت شارژ مجازی به جای ووچرهای پرینت به صورت ماهانه تولید شود.
هزینه تولید پین با تولیدکنندگان از طریق کاهش تخفیف ۳٫۵% به ۴% است.
هزینه تولید ووچر فیزیکی ۵,۸۱۰,۵۲۱,۴۲۳ ریال در ماه است که سهم ایرانسل حدوداً ۳,۲۹۵,۱۴۴,۱۸۴ ریال در ماه است.
در راستای پوشش هزینه های اضافی ، ایرانسل باید ، بیشتر از ۳۴۵,۹۹۰ کارت شارژ هزارتومانی بفروشد.
توزیع ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون کارت شارژ هزار تومانی در استان منتخب با تقاضای زیاد.
در فاز اول پروژه ، ووچرهای ۱۰۰۰ تومانی باید ، در اولین ، هشت استان با تقاضای بالا به فروش رسانده شود.
نیازمند توزیع ۱۲,۶۴۶,۲۷۴ کارت شارژ در این استان ها به صورت ماهانه است که تقاضای بازار را پوشش دهد.
۸ ماه فروش ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ووچر به طول خواهد انجامید اگر۲,۱۷۱,۷۲۵ در ماه به صورت ماهیانه توزیع شود .

نوشته ای دیگر :   مقاله - شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر براستراتژی فروش خدمات تلفن همراه- قسمت ...

برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.
Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.