روانشناسی با موضوع روش های ایجاد تاب آوری در افراد

۲- حرکت کردن به طرف هدفا: پروراندن بعضی اهداف واقعی عوضش تمرکز کردن بر تکالیفی که به نظر غیر قابل دسترس هستن. از خود پرسیدن “امروز  چه کاری رو میتونم انجام دهم که به حرکت کردن من در راهی که می خوام طی کنم کمک کنه.”

۳- به فرصتا به عنوان موقعیتی واسه پیدا کردن خود نگاه کنین: حیلی از افراد در حالیکه رویدادهای بد و شرایط سخت رو تجربه کردن گزارشایی مثل این رو در مورد خود ارائه میدن. روابط بهتر در حالیکه احساس می کنن در خطر و حمله هستن. دارا بودن احساس خود با ارزشی در حال افزایش و معنویت رشد یافته.

۴- رویدادها رو در منظرتان(در جلوی چشمتون)نگاه دارین: حتی زمانیکه با رویدادهای بسیار دردناک روبه رو میشین تلاش کنین موقعیت فشارآور رو با مفهومی وسیعتر مورد توجه بذارین.

۵- دیدگاه مثبتی رو در مورد خود پرورش بدید: پرورش این باور که توانایی حل این مشکلات رو دارا هستین و هم اینکه اطمینان به عزیزتون به ایجاد تاب بیاری کمک می کنه.

مشکلات

۶- چشم انداز امیدوارانه ای رو واسه خود حفظ کنین: یه چشم انداز خوش بینانه شما رو قادر می سازه تا انتظار وقایع خوب رو در زندگی داشته باشین و به جای اینکه نگران اون چیزی که از اون هول و هراس دارین باشین، تلاش کنین چیزی که رو که دوست دارین و می خواین تصور کنین.

۷- به خودتون توجه کنین: توجه تون رو به نیازها و احساسات معطوف کنین و خود رو به فعالیتایی که از اونا حال می کنین و در اونا احساس آرامش می کنین مشغول کنین.

۸- پذیرش اینکه تغییر، بخشی از زندگیه : قبول کردن اتفاق های که نمیشه اونا رو عوض کرد می تونه به شما کمک کنه تا بر اتفاق های که قابل تغییر هستن تمرکز کنین (ایران نژاد،۱۳۸۹).