اثرات نخوردن صبحانه | تغذیه سالم

اثرات نخوردن صبحونه

شما به احتمال زیاد شنیدین که "صبحونه مهم ترین وعده غذایی روزه." اگه شما در حال تلاش واسه از دست دادن وزن هستین این می تونه حقیقت رو اثبات کنه. آدمایی که هر روز صبحونه می خورن به احتمال زیاد لاغرتر از کسائی هستن که صبحونه نمی خورن.

این به خاطر تعدادی از عوامل در بدنه از جمله سوخت و ساز بدن با خوردن صبحونه زیاد می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که لاغری با نخوردن نیس.
وقتی که غلات، تخم مرغ و بیکن رو در صبح استفاده کنین معده شما تا موقع ناهار سر و صدا نمی کنه و شما حیرت زده میشین. در اینحا وعده غذایی صبحونه در ۵۰ کشور جهان رو بخونین

۱. انرژی از کفتون میره

کالریا اندازه گیری انرژی هستن با خوردن کالری بیشتر بدن شما قادر به تولید انرژیه وقتی که شما از خوردن صبحونه غفلت می کنین بدن شما ممکنه انرژی کافی واسه انجام وظایف روزانه خود رو نداشته باشه. بدن ممکنه شروع به گرفتن انرژی ذخیره شده به صورت گلوکز از بافتهای شما کنه که می تونه باعث شه شما احساس خستگی و بی حالی کنین.

۲. گرسنگی شما زیاد میشه

یکی از دلایل که به چه دلیل کسائی که صبحونه می خورن بهتر قادر به حفظ وزن خود هستن و به چه دلیل اونا با خوردن یه صبحونه سالم گرسنگی رو دفع می کنن. وقتی که شما از خوردن صبحونه غفلت می کنین معده شما به مغز سیگنال می فرستد که اون خالیه و شما شروع به تجربه درد گرسنگی می کنین. هر چی بیشتر صبر کنین گرسنگی شما زیاد می شه. اگه شما صبحونه نخورین شما به احتمال زیاد گزینه های میان وعده های ناسالم مانند غذاهای راحتی با چربی و قند و شکر بالا مانند یه آب نبات از یه دستگاه فروش خودکار، پیراشکی و نون شیرینی حلقوی بزرگ رو انتخاب می کنین که با گذشت زمان، این می تونه به زیاد شدن وزن کمک کنه.

۳. سوخت و ساز بدن شما کم میشه

متابولیسم بدن شما اندازه کالریه که شما واسه توابع زندگی روزمره می سوزونین. اگه سوخت و ساز بدن شما سریع تر باشه شما غذاهایی رو که می خورید سریع تر می سوزونین و به حفظ وزن سالم کمک می کنین فکر می کنم متابولیسم بدن شما مانند تحریک آتشه. اگه شما دائم ذخیره واسه آتیش داشته باشین دائم گرمه. این درست مثل سوخت و ساز بدن شما هستش. اگه شما اونو با خوردن صبحونه نگه دارین شما کالری بیشتری در تموم طول روز می سوزونین به جای تجربه نوسانات در سوخت و ساز بدن که توانایی بدن شما واسه سوزوندن کالری رو کم می کنه.

۴. شما زیاد شدن وزن پیدا می کنین

زیاد شدن وزن در آخر نتیجه نخوردن وعده های غذایی صبحونه س. از اونجا که حذف صبحونه سوخت و ساز بدن شما رو از جا در آورد می کنه و گرسنگی شما رو زیاد می کنه این می تونه مصرف کالری اضافی رو در طول زمان بالا ببره هم اینکه، به دلیل احساس خستگی شما ممکنه قادر به شرکت در فعالیتای فیزیکی نباشین که اینم می تونه به زیاد شدن وزن کمک کنه. حتی اگه برنامه شما یه مقدار خیلی از زمان رو واسه خوردن اجازه نمی ده به طرف گزینه های مانند میله، غلات، پروتئین و یا ماست کم چرب برید.

۵. شما در خطر بیشتری از بیماریای قلبی قرار می گیرین

تقریبا ۳۱ میلیون آمریکایی صبحونه نمی خورن تحقیقات نشون میده بعضی در حال تلاش واسه کاهش کالری، بعضی در طول صبح مشغول و یه سریای دیگه می گن اونا فقط احساس گرسنگی ندارن اما با وجود بعضی گزارشا، تحقیق شدیدا نشون میده که خوردن یه صبحونه خوب، بخش مهمی از یه زندگی سالمه تو یه مطالعه از دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدن که مردانی که صبحونه نمی خورن ۲۷ درصد بیشتر خطر حمله قلبی یا بیماریای قلبی نسبت به کسائی می خورن دارن هر چند دلیل مستقیم اونا مشخص نیس محققان فکر می برن که باقی موندن در حالت ناشتا در دراز مدت استرس زا و باعث می شه کار بدن سخت تر شه و باعث تغییرات متابولیک می شه این تغییرات در هورمون واسه کمک به حفظ سطح قند خون و روند زیاد شدن وزن در مریضایی که صبحونه نمی خورن با بیماریای قلبی ربط داره این تغییرات منتهی به ایجاد پلاک در شریانا و شانس شما از مشکلات قلبی رو بالا می بره.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *