اثرات مفید یوگا بر زنان باردار | ورزش

به گزارش فراناز، پایگاه اینترنتی Sante medecine فواید این ورزش رو برشمرده و در آخر به بررسی اثرات این ورزش واسه زنان باردار پرداخته.
یوگا ورزشی هندیه که صدها ساله انجام می شه. این ورزش به دلیل فواید آروم کننده اش شناخته شده. کلمه یوگا به معنی «وحدت» است، یعنی یکی شدن بدن و روح. این ورزش روی تنفس، دقیق شدن و فوکوس کردن ومدیتیشن تاثیر میذاره.

 

نوعای جورواجور یوگا

– یوگای ماتا (بیشتر از شکلای جور واجور دیگه شناخته شده و تمرین می شه)

– یوگای کاندالینی (کنترل چاکراهای بدن)

– یوگای راجا (تنها روی روح کار می کنه)

– یوگای نیدرا (قدیمی ترین نوع یوگاست)

یوگا فواید بدنی و جسمی زیادی هم داره، از جمله: کنترل بدن، انعطاف پذیری، مقاومت در مقابل خستگی، رفع فشار خون، تخلیه تنشای بدن، بهتر شدن گوارش و تحریک جریان خون.

هم اینکه یوگا باعث کاهش درد در ناحیه کمر، گردن و مفاصل می شه.

علاوه بر فواید جسمی، یوگا فواید روحی و روانی هم داره. این ورزش قدرت روحی رو زیاد می کنه، با استرس و عصبانیت مقابله می کنه، باعث ایجاد آرامش و تمدد اعصاب می شه. شرایط خواب راحت رو جفت و جور می کنه و امکان باخبر شدن از شرایط بدن رو جفت و جور می کنه.

همه می تونن یوگا کار کنن، کودکان، افراد سن بالا، افراد معلول و زنان باردار مگه این که دکتر اونا ممنوع کرده باشه.

بعضی از حرکات واسه کسائی که در ناحیه عضله ران مشکل دارن، پیشنهاد نمی شه. هم اینکه انجام یوگا واسه کسائی که در ناحیه کمر مشکل دارن، صرع دارن و دچار تصلب بافتی هستن پیشنهاد نمی شه.

یوگا فقط به تناسب اندام کمک نمی کنه، بلکه باعث سلامتی فیزیکی و روحی می شه. واسه زنان باردار یوگا باعث سلامت کودکان هم می شه. خیلی از زنان یادآور شدن که یوگا به استرس قبل از زایمون اونا کمک کرده.

 

فواید فیزیکی یوگا واسه زنان باردار

– حرکات کششی و تمرینات یوگا باعث آرامش می شه.

– عضلات رو فعال می کنه.

– انعطاف پذیری رو بالا می بره.

– انرژی رو بالا می بره و به مفاصل فشار نمی آورد.

یوگا واسه زنان باردار خوبه، چون جریان خون رو بهتر کنه، از کاهش آب بدن مانع می شه و عضلات ناحیه لگن رو قوی می کنه.

انجام دائمی حرکات یوگا و تکنیکهای تنفسی باعث آرامش می شه، درد رو کم می کنه و زایمون رو راحت تر می کنه.

 

جمع آوری : فراناز

.

منبع : faranaz.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *