اثرات مفید بامبو در سلامتی | طب ایرانی

دوست دارین یه تغییر کوچیکی در برنامه غذایی تون بدین؟ مثلاً به جای مصرف سبزیا و گیاهان قدیمی، یکی از سبزیای آسیایی رو به صورت خلاقانه وارد رژیم غذایی تون کنین؟ یکی از اونا، که هم سالمه و هم کم کالری، جوونه ی بامبو اسمشه.

فواید جوانه های بامبو

تنظیم سطوح کلسترول: تو یه مطالعه که تازگیاً در مجله " تغذیه " منتشر شده، نشون داده شده زنائی که ساقه های تازه رویش پیدا کرده بامبو رو به مدت ۶ روز مصرف کردن، اندازه LDL کلسترول شون به صورت میانگین حدود ۱/۱۶ میلی گرم به دسی لیتر در مقایسه با گروه کنترلی که این گیاه رو مصرف نکرده بودن، کم شد. این خبر خوبیه واسه کسائی که دنبال یه راه طبیعی واسه پایین آوردن کلسترول شون بدون مشکلات جانبی داروهای شیمیایی هستن.

پیشرفت سلامت دستگاه گوارش: تو یه مطالعه دیگه که در همون مجله منتشر شد، نشون داده شده زنائی که از جوونه ی بامبو استفاده می کردن، حرکات روده ای بیشتری در مقایسه با گروه کنترل که اونو استفاده نمی کردن، داشتن.

این کمک به سلامت و کارکرد بهتر روده ها به دلیل فیبر بالای موجود در بامبوه.

بیشتر آدما به اندازه کافی فیبر نمی خورن در حالی که یه واحد یعنی حدود نصف لیوان جوونه ی بامبو یه راه ساده و سالم و کم کالری واسه دریافت فیبر کافی و پیشگیری از یبوسته.

کالری پایین: هر ۱۰۰ گرم جوونه ی بامبو فقط حدود ۲۷ کیلوکالری انرژی داره. ترکیبی از فیبر بالا و کالری پایین اون به شما کمک می کنه تا احساس سیری کنین و احتیاجی به مصرف اسنکا و میان وعده های پُرکالری نداشته باشین؛ در نتیجه یه انتخاب خوب واسه افرادیه که میخوان وزن شون رو کم کنن.

کنترل فشار خون: جوانه های بامبو یکی از بهترین منابع پتاسیم است. همونجوریکه میدونید، پتاسیم ماده معدنی ایه که ثابت شده به کاهش فشار خون کمک می کنه. یه فنجون جوونه ی بامبو نصف نیاز روزانه شما به پتاسیم رو تأمین می کنه.

فیتونوترنیتا: شاخه های تازه سبز شده بامبو یه

منبع تبیان

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *