دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :ارزشیابی دوره های ضمن خدمت معلمان مشمول ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان با و بدون سابقه شرکت در دوره های آموزشی 

تکه ای از متن پایان نامه :

– مهارت به کارگیری روش های خود سنجی و همسال سنجی    ( حسنی و احمدی، 1384).

 

ابزار ارزشیابی توصیفی

 

1- پوشه کار[1] (کار نما)

مفهوم پوشه کار، از لحاظ تاریخی عبارت بوده می باشد از کیف چرمی که نقاشان، هنرمندان، موزیسین ها، فیلم نامه نویسان و … که معمولا با کار عملی سر و کار داشته اند، نسخه های پیش نویس و یا نهایی اثر خود را در آن را قرار داده و با خود حمل می کرده اند. اما مفهوم پوشه کار در تعلیم و تربیت ، عبارت می باشد از : مجموعه آثار دانش آموز که در طی جریان یادگیری و فرایند رشد دانستن ، توانستن و به کار بستن دانش آموزان را در مراحل  مختلف  فرایند یاددهی- یادگیری به نمایش و قضاوت می گذارد(شکوهی و قره  داغی،1388).

 

2برگ ثبت مشاهدات (واقعه نگاری[2])

گزارش مکتوب درمورد یک رویداد مشخص را رویداد نگاری می گویند( قره داغی،1388).

برگ ثبت مشاهدات ابزاری می باشد که از طریق آن بعضی رفتار ها و اعمال ویژه دانش آموز در آن ثبت می گردد تا در هنگام ارزشیابی  از آنها بهره گیری گردد. این ابزار در هر زمان که معلم احساس کند لازم می باشد رفتار خاصی از کودک در زمینه درسی و اجتماعی و غیره ثبت گردد، اقدام به بهره گیری از آن می کند. مثلا ممکن می باشد دانش آموزی در حین مشاهده و دستکاری یک وسیله دقت و وسواس زیادی به خرج دهد که این رفتار مورد توجه معلم واقع گردد و از ان گزارش توصیفی تهیه کند. این گزارش هنگامی که معلم قصد دارد درمورد مهارت “دقت در مشاهده” داوری کند به کار می آید(حسنی،1384).

مطلب مرتبط :   پایان نامه: بررسی تطبیقی جایگاه زن در قرآن و حدیث و فمینیسم با نگاهی به ریشه ها و سیر تاریخی آن

[1] Portfolio

[2] Anecdotal Record
ارزشیابی دوره های ضمن خدمت معلمان مشمول ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان با و بدون سابقه شرکت در دوره های آموزشی

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه