در سالهای گذشته یکی از پر نا آرومی ترین و خبر ساز ترین زمینه های تکنولوژی، ارتباطات و اطلاعات بوده. که مفاهیم جدیدی رو در مورد مدیریت و کارآفرینی ارائه نمودهه. این بخش از تکنولوژی به دلیل پتانسیلای بالا نرم افزاری و سخت افزاری بستر ابداعات و خلاقیتای مختلفی رو ایجاد نمودهه تا شاهد تحولات و تغییرات زیادی در این مورد باشیم. موضوع اصلی که در معنی تغییرات و تحولاتِ صعودی این بخش مطرحه، از جهتی سرعت رشد بازارای رقابتیه و از طرف دیگر سعی شرکتا جهت برابری با این روند تغییراته. یعنی این تغییرات روزافزون از جهتی خیلی مطلوب بوده و باعث تشکیل کسب و کارهای بعضی وقتا کوچیک اما خلاقانه شده و از زاویه دیگر ضرورت عکس و العملای سنجیده و هدفمند رو به ویژه از طرف شرکتای بزرک و کمپانیای چند ملیتی، که در برابر این حجم از تغییرات آسیب پذیری بیشتری دارن، فرار ناپذیر ساختهه. تعاریف و مجموعه مراتب سنتیِ مبانی سازمان و تئوریای مدیریت دیگر قادر نیستن در برابر ظرافتا و رفتارِ بازارهای رقابتی، روشای هدفمند قابل اعتمادی ارایه کنه و یک دلیل کلی اونم اینه که در این باور ها عموما بازار رقابتی رو یک پارامتر پشیمون در نظر می گیرن.

 

لینک دانلود مقاله

مطلب مرتبط :   استراتژی اقیانوس آبی چیست و چه کاربردی در مدیریت شما دارد؟
دسته‌ها: Uncategorized

دیدگاهتان را بنویسید