اثرات کمبود فیبر در بدن | بیماری

: ۲۵ تا ۳۰ میلی گرم فیبر نیاز روزانه بدن به فیبر هستش . رفع یبوست، حفظ تناسب اندام و کنترل کلسترول و قند خون از کابردهای فیبر در بدنه . درصورتیکه شما دچار کمبود فیبر باشین بدن با نشونه هایی ان رو به شما اخطار میده که در ادامه مطلب علائم کمبود فیبر در بدن رو توضیح می دیم .

یبوست

مهمترین و مشخص ترین علامت کمبود فیبر در بدن یبوسته . فیبرهای غیرمحلول در آب عمل دفع رو آسون می کنن . اگه به دلیل نفخ یا نبود تحمل فیبر، ان رو از رژیم غذایی جدا کردین کم کم دوباره مصرف فیبر رو شروع کنین تا در آینده دچار مشکلات گوارشی و یبوست نشید .

کلسترول خون بد

کاهش کلسترول بد خون بوسیله فیبرهای محلول در آب انجام می شه که با چسبیدن به کلسترول موجود در سیستم گوارشی اونو از بدن دفع می کنن .

زود گرسنه میشین

اگر۴۵ دقیقه بعد از غذا احساس گرسنگی کردین یعنی کمبود فیبر دارین چون فیبرها باعث سیری زودتر از موعد معمولی و طولانی یه مدت می شن.

اضافه وزن

فیبرها به دلیل اینکه هضم کربوهیدراتا رو کندتر کرده و چربیا رو از سیستم گوارشی پاکسازی می کنن باعث لاغری می شن . جذب کالری با مصرف فیبر کم میشه و با جلوگیری از ترشح زیاد انسولین که باعث ذخیره سازی بیشتر چربیا و چاقی می شه به تناسب اندام کمک می کنن .

مشکلات قلبی عروقی، چاقی، دیابت نوع ۲ و سرطان کولورکتال از بقیه مشکلات کمبود فیبر در بدنه .

مصرف فیبر بیشتر از راه :

میوه های ارگانیک پر از مواد مغذی

سبزیجات تازه و خشک

غلات کامل جانشین غلات تصفیه شده

میوه های خشکی مانند خرما، زردآلوی خشک، انجیر، پسته، گردو و بادام و چیزای دیگه ای به جز اینا

حبوباتی مانند نخود، عدس، لپه، شکلای جور واجور لوبیاها و چیزای دیگه ای به جز اینا

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *